Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 32
 İndirme 7
Amerikan Sahnesinin Suflörü: Amerikan Tiyatro Tarihinde Şiddetin Yansımaları
2019
Dergi:  
Journal of History and Future
Yazar:  
Özet:

Varlığıyla insana dair, doğuştan ya da sonradan edinilmiş bir dürtü anlamında olan şiddet, tiyatronun her zaman doğrudan ya da dolaylı olarak ana malzemelerinden birisi olmuştur. Tiyatro tüm zamanlarda bireyin üzerinde oluşan baskıları göz önünde bulundurarak ya da bireyin bu baskılarla mücadelesini, zaferini ya da kaybını anlatarak, bizzat şiddeti eleştirmiştir. Şiddet temasının özellikle Amerikan sisteminin devamını sağlayan kilit unsurlardan biri olması ve bireyin yaşadığı bunalımlarla doğrudan ilintili olması, onun Amerikan tiyatrosunun içeriğinde önemli bir yer tutmasını kaçınılmaz kılmıştır. Şiddet olgusunu ister istemez merkezine alan Amerikan tiyatro geleneği, birey üzerinde, şiddetin sonucu olarak kamusal düzlemde açığa çıkan toplumsal yabancılaşma, ötekileşme, hiçlik duygusu ve duygusuzlaşma gibi etkileri sahneye taşıyarak toplum ve birey arasında varlığı şart olan hayati köprünün güncel yıkımını gözler önüne serer. Bu noktada Amerikan tiyatro tarihi, şiddet olgusunun Amerikan kültürüne iktidar bağlamında sistematik bir şekilde yön verdiğini, bireyi olumsuzluğa ve karamsarlığa sürüklediğini, merkezden marjine ötelediğini, bireyin karar mekanizmalarını bizzat şiddetin kendisinin oluşturduğunu açık ve sert bir dil kullanarak göstermesi bakımından önemlidir. 

Anahtar Kelimeler:

Amerikan Sahnesinin Suflörü: Amerikan Tiyatro Tarihinde Şiddetin Yansımaları
2019
Yazar:  
Özet:

Violence, which means an impulse to the human being, born or later acquired, has always been one of the main materials of the theater, directly or indirectly. The theatre has always criticized the violence, taking into account the pressures on the individual or describing the individual’s struggle, victory or loss with these pressures. The fact that the topic of violence is one of the key elements that ensures the continuation of the American system and that the individual is directly linked to the disorders in which he experiences has made it inevitable that he holds an important place in the content of the American theatre. The American theatrical tradition, which focuses on the fact of violence or not, shows the current destruction of the vital bridge that requires existence between society and individual, by bringing on the stage the effects of social alienation, self-existence, sense of absence and disemotion, which are revealed on the public level as a result of violence on the individual. At this point, American theatre history is important in terms of the fact that the fact of violence is systematically directed to the American culture in the context of power, that the individual is driven to negativity and chaos, that it is out of the center to the margin, that the individual has the decision-making mechanisms to show in a clear and hard language that the violence itself is created.

Prompter Of American Stage: The Reflections Of Violence In History Of American Theatre
2019
Yazar:  
Özet:

Violence which means an acquired drive by birth or late has always been one of the main tools of theatre directly or indirectly. Theatre has taken suppression on individuals into consideration throughout the history or criticized that violence by telling about the victory, defeat, or struggle of individual with this suppression. It has caused to be unavoidable that the theme of violence is one of the key actors that especially provides the continuity of American system and is directly related to individuals’ nausea so that it is an important part of American theatre. Tradition of American theatre which focuses on violence necessarily, makes it clear that social alienation, otherization, sense of nada, and indurations which emerge on public sphere as the result of violence are staged to show how the vital bridge between society and individual collapses. At that point it is so crucial that history of American theatre reflects how violence directs American culture systematically in terms of power relations, takes individual into pessimism, marginalizes, helps her/his decision making processes be formed by violence’s itself by using both a clear and a tough language.  

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Journal of History and Future

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 437
Atıf : 588
Journal of History and Future