Duvar resimleri Osmanlı Devleti’nde ilk olarak 18. yüzyılın ikinci yarısında İstanbul'daki mimari eserlerde görülmüş ve kısa sürede Anadolu’da da yayılmıştır. Sivil ve dini nitelikli birçok yapıda karşımıza çıkan resimlerde geleneksel minyatür sanatının etkisi devam ederken bunun yanında batı sanatıınn perspektif, derinlik ve ışık-gölge denemeleri de görülmektedir. Ekonomik ve nüfuz açısından oldukça iyi durumda olan âyanlar Anadolu’da duvar resimlerinin yayılmasında etkin bir rol oynamışlardır. Ege Bölgesi’nin önemli ayanlarından olan Cihanoğulları da Aydın’da birçok mimari eser inşa etmişler ve bu eserleri dönemin özelliklerini yansıtan çeşitli tasvirlerle süslemişlerdir. Bu çalışmada Aydın ili Koçarlı ilçesi Cihanoğlu Camii (1835) duvar resimleri ele alınarak tasvirlerin diğer dini yapı örnekleriyle karşılaştırılması yapılmış, süslemelerin Türk mimari süslemeleri içerisindeki yerinin ve öneminin ortaya konulması amaçlanmıştır.
Wall paintings were first seen in the Ottoman State in the second half of the 18th century in the architectural works in Istanbul and soon spread in Anadolu. The influence of traditional miniature art continues in the paintings that are present in many civil and religious structures, while the perspective, depth and light-shadow experiments of Western art are also seen. Those who are in a very good economic and influential condition have played an effective role in the spread of wall paintings in Anadolu. Those who were among the greatest creatures of the Ege region, the sons of Jihano, also built many architectural works in Aydin, and they decorated these works with various paintings that reflect the characteristics of the time. In this study, the Cihanoğlu Camii (1835) wall paintings were addressed and compared with other religious structural examples, with the aim of revealing the place and importance of the decorations in the Turkish architectural decorations.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|