Abdullah b. Abbas’ın Kur’ân’ın en büyük erken dönem müfessiri olarak şöhreti, Abbâsî pro-pagandasının bir ürünü olarak başlamıştır. Biyografisi dahi şüphelidir. Ancak, yalnızca bu otantiklik meselesine odaklanmak, onun Sünnî Müslüman tefsirinde temsil ettiği kültürel ha-fızayı ihmal etmek demektir. O, kendisine atfedilen binlerce hadis metni içerisinde (Sünnî) Müslüman cemaatini “yeniden toplayan” ve birliğine yardım eden elle tutulur çeşitliliklerin mitik tecessümü, kültürel hafızasıdır. İsnadlar da bağımsız bir kültürel hafızayı sürdürmek-tedir. Onlarda İbn Abbas, bir idealin somutlaşmış hali Kur’ân’a, [Hz.]*** Peygamber’e ve onun ashabına dayanan tefsir metodolojisinin anahtarı gibidir. İsnadlardaki İbn Abbas, hadis metinlerinde İbn Abbas’ın nadiren kullandığının görüldüğü bu bilgi kaynaklarıyla olan bağlantısını ve iletişimini temsil etmektedir
Abdullah b. Abbas's reputation as the greatest early-term inspector of the Qur'an began as a product of the Abbasi pro-paganda. The biography is suspicious. However, focusing only on this question of authenticity means ignoring the cultural ha-faza it represents in the Sunni Muslim interpretation. He is the mythical testament of the diversity which is hand-taken and helping the Muslim community to "reassemble" in the thousands of hadith texts attributed to him, cultural memory. It is also an independent cultural memory. In them Ibn Abbas, an ideal form of the Qur’an, [Hz.It is the key to the interpretation methodology based on the Prophet and his assab. Ibn Abbas in the Isnads represents his connection and communication with these sources of information that Ibn Abbas rarely uses in his hadith texts.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|