Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 28
 İndirme 10
Philip Glass'ın Keman Piyano Sonatı'nın Form ve Armonik Analizi
2020
Dergi:  
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

1960’lı yıllarda ortaya çıkan minimal müzik akımı, uzak doğu kültüründen, geleneksel Hint müziğinin ve rock müziğinin meditatif özelliklerinden etkilenerek, yeniyi arayan insanların kendilerini ifade ediş biçimi olarak ortaya çıkmıştır. Minimal müzikte amaç, müzikal gereçleri en aza indirgeyerek, tekrarlardan oluşan sade ve anlamlı bir müzik yaratmaktır. Minimal müzik akımına öncü olan bestecilerden Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın form ve armonik analizi bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. İlgili literatür tarandığında, Glass’ın opera ve senfonik eserlerinin incelendiği çalışmalara rastlanmıştır. Ancak Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın incelendiği bir çalışma bulunmamıştır. Bu durum araştırmanın problem durumunu oluşturmaktadır. Çalışmanın, keman ve piyano eğitimcileri ile öğrencileri için form ve armonik bilgi kaynağı sağlaması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Buradan hareketle, bu araştırmanın amacı, Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın form ve armonik analizini yaparak literatüre katkı sağlamaktır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada betimsel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı’nın analizine ilişkin izlenilen yöntemin uygun olup/olmadığının tespiti için uzman görüşü alınmıştır. Doküman inceleme yoluyla literatür taranmış ve Philip Glass’ın Keman Piyano Sonatı incelenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Philip Glass's Keman Piano Sonate's Shape and Harmonic Analysis
2020
Yazar:  
Özet:

The minimal music flow that emerged in the 1960s, influenced by the distant Eastern culture, the meditative characteristics of traditional Indian music and rock music, appeared as a way for people seeking new to express themselves. In minimal music, the goal is to create a simple and meaningful music consisting of repetitions by minimizing musical instruments. The form and harmonic analysis of the Keman Piano Sonate by Philip Glass, of the composers who are the pioneers of the minimal music stream, is the subject of this study. When scanning the relevant literature, it was found the works in which Glass' opera and symphony works were studied. But there was no study of Philip Glass’s Keman Piano Sonate. This is the problem of the research. It is believed that the study is important in terms of providing form and harmonious information for the piano and piano educators and their students. Moving from here, the purpose of this research is to contribute to literature by making the form and harmonious analysis of Philip Glass’s Keman Piano Sonate. This study, which is a quality study, has used imaginary research methods and techniques. Philip Glass’s expert opinion has been taken to determine whether the monitored method for the analysis of the Keman Piano Sonate is appropriate or not. The documentary was scaned through the literature and studied Philip Glass’s Keman Piano Sonate.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 185
Atıf : 371
2023 Impact/Etki : 0.087
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi