Klasik Türk Edebiyatı’nda Hurufilik felsefesini kullanan şairlerin Hurufi olarak tanımlanması veya tanımlanmaması çoğu zaman araştırmacının takdirine bırakılmıştır. Bu makale öncelikle araştırmalarda sıkça kullanılan “Hurufi” ve “Hurufilikten etkilenmiş” gibi kavramları tartışmaya açmaktadır. Hurufiliğe ait kavramları ve yorumları kullanan ancak bunlar dışında Hurufiliklerine ait elimizde herhangi bir bilgi bulunmayan Klasik Türk Edebiyatı şairlerinin Hurufilikleri bu makalenin asıl konusunu oluşturmaktadır. Dolayısıyla şiirlerini ve yazılarını Hurufiliği yaymak için kullanmış, Hurufiliği tartışılmaz olan Nesîmî, Refî’î, Misâlî, Arşî gibi şairler bu makalenin kapsamı dışındadır. Hurufi oldukları veya Hurufilikten etkilendikleri iddia edilen Hayretî, Usûlî, Rûhî-i Bağdâdî, Gelibolulu Âlî ve Hakîkî üzerinde durulacak ve öne sürdüğümüz metot çerçevesinde konuyla ilgili beyitler değerlendirilecektir.
The definition or non-definition of poets using the philosophy of literature in classical Turkish literature is often left to the researcher's assessment. This article first and foremost opens to the discussion of concepts such as "Hurufy" and "Hurufy influenced" which are frequently used in research. The poetry of the Classical Turkish Literature who uses the concepts and interpretations of the literature but without any information about the literature of the classical Turkish literature is the main subject of this article. Thus, the poems and the writings used to spread Hurufili, and the poems, such as Nesemi, Refî, Misâlî, Arşî, which are uncommon for Hurufili, are outside the scope of this article. They will be given to the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship of the worship.
Alan : Filoloji
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|