Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 10
 İndirme 2
Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Motivasyonunun Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Üzerine Etkisi
2022
Dergi:  
Research in Sport Education and Sciences
Yazar:  
Özet:

Bu çalışma ilköğretim okulunda okuyan 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin dijital oyun oynama motivasyonunun düzenli olarak yapılan fiziksel egzersizlere katılım motivasyonu üzerine etkisinin tespit edilmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya ortaokullarda öğrenim gören 182’si kadın 153’ü erkek toplam 335 öğrenci katılmıştır. Araştırmada 19 maddeden oluşan Dijital Oyun Oynama Motivasyonu Ölçeği (DOOMÖ) ile 16 maddeden oluşan Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Ölçeği (FAKMÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama (x), standart sapma (ss), yüzde, frenkans, Pearson Moment Korelasyon testi, t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Post-Hoc test istatistiklerinden (Tukey HSD) yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre yaş değişkeni ile FAKMÖ ve DOOMÖ arasında anlamlı farklılık saptanmamışken (p > ,05). DOOMÖ toplam puanı ile cinsiyet arasında ve BKİ ile FAKMÖ ve DOOMÖ arasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p < ,05). Sonuç olarak dijital oyun oynama süresi arttıkça ortaokul öğrencilerinde fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarının azaldığı ve BKİ’nin yükseldiği sonucu elde edilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

The Impact of High School Students' Digital Playing Motivation on Physical Activity Participation Motivation
2022
Yazar:  
Özet:

This study was conducted in order to identify the impact of the digital play motivation on the motivation to participate in regular physical exercises of students of 5th, 6th, 7th and 8th classes studying in primary school. The study included 182 women, 153 men, and 335 students, who studied in high schools. The study used the Digital Game Motivation Scale (DOOMÖ) consisting of 19 articles and the Physical Activity Participation Motivation Scale (FAKMÖ) consisting of 16. The analysis of data has taken advantage of the arithmetic average (x), standard deviation (ss), percentage, frenkans, Pearson Moment Correlation test, t test and one-way variance analysis (ANOVA), Post-Hoc test statistics (Tukey HSD). According to the findings obtained in the study, there is no significant difference between age variation and FAKMÖ and DOOMÖ (p > ,05). There is a significant difference between the total score of the DOOMÖ and gender and between the BCI and the FAKMÖ and the DOOMÖ (p < ,05). As a result, the increase in the time of digital gaming has resulted in the decrease in the motivation to participate in physical activity in high school students and the rise in the BMI.

Anahtar Kelimeler:

2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Research in Sport Education and Sciences

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 493
Atıf : 1.099
2023 Impact/Etki : 0.264
Research in Sport Education and Sciences