Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 33
 İndirme 5
Süleyman Saim Tekcan'ın Döngü sel Seyir Sergisi ve Sanatçının Biçemi Üzerine Değerlendirmeler
2020
Dergi:  
Sanat ve Tasarım Dergisi
Yazar:  
Özet:

Süleyman Saim Tekcan, Türkiye’de sanat tarihi ve sanat eğitiminde yoğun üretimi, çalışmaları, zengin katkıları ve sanatsal üslubuyla ayrıcalıklı bir değerdir. Tekcan’ın sanat ve sanat eğitimi yolculuğu deneyim, üretim ve paylaşım bağlamları üzerine kuruludur. Makale, sanatçının altmış yıllık sanat yolculuğunun geçmişten bugüne izlerini sürecektir. Bununla birlikte esas yoğunlaşacağımız nokta, 2018 yılında Tekcan’ın sanat üretimini, zaman dizgesine ve üslubuna odaklanarak inceleyen ve sergileyen ‘Döngüsel Seyir’ adlı sergidir. İstanbul’da Tophane-i Amire Kültür Merkezi, Beş Kubbe Salonunda açılan serginin yapıtları, sanatçının altmış yılı aşan sanat yolculuğuna dair üretimlerini bir araya getirmiştir. Sergi, resim ve heykellerin özel bir izlekle seçilmesi, sanatçının farklı dönemlerine veya yıllara ait yapıtlarını bir araya getirip üslup bağlamında yeniden okumaya açmıştır. Tekcan’ın döngüsel seyrinin bütünsel süreci, böylece, düşünsel bir bağlamla yeniden ele alınmıştır. Bu düşünceyle, Tophane-i Amire binası, sanatçının yapıtlarını yeniden okumaya ve anlamaya yönelik özel bir mekân tasarımıyla sergi için özel olarak kurgulanmıştır. Binanın tarihi ile çağdaş bir sanatçının zaman yolculuğu mekânın atmosferinde bir araya getirilmiştir. Döngüsel Seyir sergisi, sanatçının yapıtlarını okumak, zaman içindeki deneyim, üretim ve paylaşımlarına daha yakından bakmak için önemlidir. Çünkü sergi, Tekcan’ı retrospektif anlayışın ötesine taşıyarak, zaman dizinini ortadan kaldırmış ve yapıtların (resimlerinin ve heykellerinin) birbirlerini zaman içinde nasıl etkilediklerini ön plana çıkarmıştır. Bununla birlikte izleğin somuttan soyuta farklı teknik uygulamalarla nasıl evirildiği, yapıtların nasıl okunması gerektiği, zamanın daha doğrusu yılların Tekcan’ın üslubunda salt sanatsal tutumunun ve duruşunun görsel seyrini nasıl etkilediğine dair yeni saptamaları ve okumaları ortaya çıkarmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Solomon Saim Tekcan's Circular Flood Travel Exhibition and Artist's Forms
2020
Yazar:  
Özet:

Suleyman Saim Tekcan is a privileged value with intensive production, works, rich contributions and artistic style in art history and art education in Turkey. Tekcan's art and art education journey is based on the contexts of experience, production and sharing. The article will keep the traces of the artist’s sixteen-year art journey from the past to the present. However, the main point we will focus on is the exhibition 'Döngüsel Seyir', which in 2018 examines and exhibits Tekcan's art production, timeline and style. In Istanbul, the Tophane-i Amire Cultural Center, the works of the exhibition opened at the Five Kubbe Salon, brought together the artists' productions on the art journey over the sixties years. The selection of the exhibition, paintings and sculptures with a special view has brought together the artists' works of different periods or years and opened them to re-read in the context of the style. The overall process of Tekcan's cyclical journey, thus, has been re-interpreted in a thought context. With this idea, the Tophane-i Amire building was specially established for the exhibition with a special space design for re-read and understanding the artist’s works. The history of the building and the time journey of a contemporary artist is combined in the atmosphere of the space. The circular tour exhibition is important to read the artist's works, to look closer to his experience, production and sharing over time. For the exhibition, by moving Tekcan beyond the retrospective understanding, has eliminated the time directory and put the way the works (their paintings and sculptures) influence each other over time. However, it has revealed new findings and readings on how the viewing is matched with different technical practices, how the works should be read, how the time more precisely has influenced the visual course of the purely artistic attitude and attitude in the Tekcan style of the years.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Sanat ve Tasarım Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 781
Atıf : 3.503
Sanat ve Tasarım Dergisi