Farklı sanat disiplinlerinin çoğu, yaratım sürecinde bazı kesişme noktalarında buluşurlar. Sanat insanoğlunun ihtiyaçlarından hayat bulmaktadır. Dolayısıyla bu kesişimlerin oluşması sanatsal alanlar için çok da şaşırtıcı değildir. Bu çalışma, mimarlık ve seramik sanatının ilişkisini ve aralarındaki etkileşimi özellikle sanat eseri aracılığıyla ortaya koymaktır. İç mekan ve dış mekan gibi kavramlar, çoğunlukla yaşamın temel kavramları olarak kabul edilmektedir. Bu kavramsal çerçeve, bahsedilen kavramlara mimari açıdan bakıldığında önem kazanmaktadır. Çünkü bu kavramlar aynı zamanda mimarlığın da temel kavramlarıdır. Mimarlık bu kavramları biçimlere dönüştürürken, seramik eserler için de dış mekanlar yaratır. Bu çalışmada, seramik ve heykel sanatçısı Serap Akarcalı’nın kavramsal, temel, üslup ve üretim açısından değerlendirilerek bazı iç mekan örneklerine atıfta bulunulmuştur. Daha sonra sanatçının eserlerindeki yöntem ve süreçler, seramik malzemelerin doğasından gelen imkanlar, çalışmalarındaki ifadelerinin soyutlanması, çağdaş seramik sanatının mimari anlamda bu iki sanat disiplininin nasıl ortaya çıktığını göstermesiyle sonuçlanmıştır.
Farklı sanat disiplinlerinin çoğu, yaratım sürecinde bazı kesişme noktalarında buluşurlar. Sanat insanoğlunun ihtiyaçlarından hayat bulmaktadır. Dolayısıyla bu kesişimlerin oluşması sanatsal alanlar için çok da şaşırtıcı değildir. Bu çalışma, mimarlık ve seramik sanatının ilişkisini ve aralarındaki etkileşimi özellikle sanat eseri aracılığıyla ortaya koymaktır. İç mekan ve dış mekan gibi kavramlar, çoğunlukla yaşamın temel kavramları olarak kabul edilmektedir. Bu kavramsal çerçeve, bahsedilen kavramlara mimari açıdan bakıldığında önem kazanmaktadır. Çünkü bu kavramlar aynı zamanda mimarlığın da temel kavramlarıdır. Mimarlık bu kavramları biçimlere dönüştürürken, seramik eserler için de dış mekanlar yaratır. Bu çalışmada, seramik ve heykel sanatçısı Serap Akarcalı’nın kavramsal, temel, üslup ve üretim açısından değerlendirilerek bazı iç mekan örneklerine atıfta bulunulmuştur. Daha sonra sanatçının eserlerindeki yöntem ve süreçler, seramik malzemelerin doğasından gelen imkanlar, çalışmalarındaki ifadelerinin soyutlanması, çağdaş seramik sanatının mimari anlamda bu iki sanat disiplininin nasıl ortaya çıktığını göstermesiyle sonuçlanmıştır.
Most of the different art disciplines meet at some crossroads in the creation process. Art finds life from human needs. Therefore, the formation of these crossings is not very surprising for the art fields. This study is to reveal the relationship between architecture and ceramic art and their interaction between them, especially through the artwork. Concepts such as internal and external spaces are often considered as the basic concepts of life. This conceptual framework gains importance when viewing the aforementioned concepts from an architectural point of view. Because these concepts are also the basic concepts of architecture. While architecture turns these concepts into shapes, it creates outdoor spaces for ceramic works as well. In this study, some examples of the interior have been referred to by Serap Akarcalı's ceramic and sculptural artist from the conceptual, basic, design and production point of view. Later, the methods and processes in the artist's works, the possibilities that come from the nature of ceramic materials, the abstract of his expressions in his works, the contemporary ceramic art showed how these two art disciplines emerged in the architectural sense.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|