Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 18
 Görüntüleme 24
 İndirme 1
Analysis of Loneliness Levels and Digital Game Addiction of Middle School Students According to Various Variables
2019
Dergi:  
World Journal of Education
Yazar:  
Özet:

The aim of this study was to examine the loneliness levels of students at the middle school level and their digital game addictions in terms of various variables. The study group consisted of 404 volunteer students in 5th-8th grade in Kutahya, Turkey. As data collection tools, "Digital Game Addiction Scale", developed by Lemmens et al. (2009) and "UCLA Loneliness Scale" developed by Russell et al. (1980) were used. The SPSS package program was used for the analysis of the data. According to research findings, it was found that there was a statistically significant difference between the levels of digital game addiction and loneliness according to participation status to sports activities (p<0,05). Moreover, it was found that the levels of both loneliness and digital game addiction of the participants to sports activity were lower than non-participating. When gender and age variables were examined, it was determined that there was a statistically significant difference between digital game addiction, gender, and age (p<0,05), whereas there was no statistically difference between loneliness level and both variables (p>0,05). In addition, it was determined that there were a moderate level and positive relationship between the level of loneliness and digital game addiction of middle school students.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










World Journal of Education

Dergi Türü :   Uluslararası

World Journal of Education