Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 66
 İndirme 22
Kur’ânî Üslup Açısından Ashâb-ı Kehf Kıssası
2020
Dergi:  
Usul İslam Araştırmaları
Yazar:  
Özet:

Kur’ân kıssalarından bahseden âyetler, ilâhî kelamın kendine has üslubunun öne çıktığı âyetlerdir. Mektûb değil mesmu’ olarak nâzil olan Kur’an-ı Kerim muhatap kitlenin kullandığı dilin imkânlarını dikkate almış ve beşerin idrak seviyesine uygun olarak hitapta bulunmuştur. Hz. Peygamber’in sîretiyle paralel okunması gereken kıssaların, ifsat olan tevhit akidesini ıslah etmek ve kalbine sebat vererek bu kutlu yolculukta onu yüreklendirip cesaretlendirmek, desteklemek gibi amaçlara matuf olduğu görülür. Ayrıca Kur’ân kıssalarını, üç merhalede incelemek gerekir. Bunlardan ilki, ele alınan kıssanın kendi tarihinde nasıl ve ne şekilde gerçekleştiği, ikincisi, nüzul vasatında bu kıssanın nasıl bilindiği yani iz düşümleri, üçüncüsü ise ilâhî kelamın bu kıssayı ne şekilde (nasıl bir üslupla) aktardığıdır. Zira Allah, hitap-muhatap diyalektiği çerçevesinde indiği toplumun algı ve tasavvurları üzerinden konuşmakta ve bu konuşma sırasında ıslah veya ibkâya konu olan hususa ilâhî perspektiften değer yüklemek suretiyle zihinleri inşa etmeyi, sahih bir varlık tasavvuru oluşturmayı hedeflemektedir. Bu makalede, -Ashab-ı Kehf kıssasının, birebir kendi tarihsel gerçekliğine nüfuz etmenin imkânsızlığı karşısında- ulaşabildiğimiz kadarıyla nüzul ortamında nasıl ve ne şekilde bilindiğini aktarmaya çalışacak, daha sonra kıssanın üslup özelliklerini ele alarak hem kıssa ve sîret ilişkisi hem de Allah’ın kıssayı anlatma tarzı/biçimi üzerinde duracağız. Kıssanın temel konusu ve amacı detay ve tarihî bilgi vermek değil, ahiret, diriliş, kevnî yasalara ve bir grup insanın tevhit mücadelesine dikkat çekmektir. Bu bağlamda inkârcılara dirilişin hak olduğunu vurgulamakta, müminlere de tüm baskı ve zorluklar karşısında yılgınlık göstermek yerine bir bilinç ve duruş sergilemeleri gerektiğine dair bir perspektif sunmaktadır.Kur’ân kıssalarından bahseden âyetler, ilâhî kelamın kendine has üslubunun öne çıktığı âyetlerdir. Mektûb değil mesmu’ olarak nâzil olan Kur’an-ı Kerim muhatap kitlenin kullandığı dilin imkânlarını dikkate almış ve beşerin idrak seviyesine uygun olarak hitapta bulunmuştur. Hz. Peygamber’in sîretiyle paralel okunması gereken kıssaların, ifsat olan tevhit akidesini ıslah etmek ve kalbine sebat vererek bu kutlu yolculukta onu yüreklendirip cesaretlendirmek, desteklemek gibi amaçlara matuf olduğu görülür. Ayrıca Kur’ân kıssalarını, üç merhalede incelemek gerekir. Bunlardan ilki, ele alınan kıssanın kendi tarihinde nasıl ve ne şekilde gerçekleştiği, ikincisi, nüzul vasatında bu kıssanın nasıl bilindiği yani iz düşümleri, üçüncüsü ise ilâhî kelamın bu kıssayı ne şekilde (nasıl bir üslupla) aktardığıdır. Zira Allah, hitap-muhatap diyalektiği çerçevesinde indiği toplumun algı ve tasavvurları üzerinden konuşmakta ve bu konuşma sırasında ıslah veya ibkâya konu olan hususa ilâhî perspektiften değer yüklemek suretiyle zihinleri inşa etmeyi, sahih bir varlık tasavvuru oluşturmayı hedeflemektedir. Bu makalede, -Ashab-ı Kehf kıssasının, birebir kendi tarihsel gerçekliğine nüfuz etmenin imkânsızlığı karşısında- ulaşabildiğimiz kadarıyla nüzul ortamında nasıl ve ne şekilde bilindiğini aktarmaya çalışacak, daha sonra kıssanın üslup özelliklerini ele alarak hem kıssa ve sîret ilişkisi hem de Allah’ın kıssayı anlatma tarzı/biçimi üzerinde duracağız. Kıssanın temel konusu ve amacı detay ve tarihî bilgi vermek değil, ahiret, diriliş, kevnî yasalara ve bir grup insanın tevhit mücadelesine dikkat çekmektir. Bu bağlamda inkârcılara dirilişin hak olduğunu vurgulamakta, müminlere de tüm baskı ve zorluklar karşısında yılgınlık göstermek yerine bir bilinç ve duruş sergilemeleri gerektiğine dair bir perspektif sunmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Quran.
2020
Yazar:  
Özet:

The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an. The Qur’an is not the Qur’an, but the Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an. by Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, “There is no such thing as the prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the prophet (peace and blessings of Allah be upon him).” The Qur’an should also be examined in three merchants. The first of them is how and how the discourse occurred in its history, the second is how this discourse was known in the Nuzul Vassat, the third is how the divine word translated this discourse (with a way of the way). God speaks through the perceptions and conceptions of the community in the framework of the dialect of speaking-muhatap, and during this speech he aims to build the minds by raising value from the divine perspective of the subject of the healing or ibkâya, and to create a true imagination of the being. In this article, we will try to communicate how and how it is known in the Nuzul environment, as far as we can, in the face of the impossibility of the Ashab-i Kehf short, the individual to penetrate its historical reality, and then we will discuss the characteristics of the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, The main subject and purpose of the cessation is not to give details and historical information, but to draw attention to the law of the Hereafter, Resurrection, and the struggle of a group of people. In this context, he emphasizes the unbelievers that resurrection is the right, and offers a perspective that believers should show a consciousness and attitude instead of showing an agility in the face of all pressures and difficulties. The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an. The Qur’an is not the Qur’an, but the Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an. by Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, “There is no such thing as the prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the prophet (peace and blessings of Allah be upon him).” The Qur’an should also be examined in three merchants. The first of them is how and how the discourse occurred in its history, the second is how this discourse was known in the Nuzul Vassat, the third is how the divine word translated this discourse (with a way of the way). God speaks through the perceptions and conceptions of the community in the framework of the dialect of speaking-muhatap, and during this speech he aims to build the minds by raising value from the divine perspective of the subject of the healing or ibkâya, and to create a true imagination of the being. In this article, we will try to communicate how and how it is known in the Nuzul environment, as far as we can, in the face of the impossibility of the Ashab-i Kehf short, the individual to penetrate its historical reality, and then we will discuss the characteristics of the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, the short, The main subject and purpose of the cessation is not to give details and historical information, but to draw attention to the law of the Hereafter, Resurrection, and the struggle of a group of people. In this context, he emphasizes the unbelievers that resurrection is the right, and offers a perspective that believers should show a consciousness and attitude instead of showing an agility in the face of all pressures and difficulties.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Usul İslam Araştırmaları

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 91
Atıf : 41
Usul İslam Araştırmaları