Bu çalışmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) stratejisinin üniversite öğrencilerinin Temel Tasarım dersinde yaptıkları uygulamalar üzerindeki etkisini ve dersteki kullanılabilirliğini belirlemektir. PDÖ, öğrencilere çözmek için yeterli bilgiye sahip olmadıkları bir problemin verildiği bir öğrenme stratejisidir. Sanat eğitiminin de amacı bir problemin çözümüne ulaşacak yolları keşfetmektir. Çalışmada, Temel Tasarım dersi ve PDÖ’nün kendine özgü özellikleri dikkate alınarak, öğrenme basamakları, öğretmen rolü ve değerlendirme unsurları ile ilgili bilgiler verilmiş, çalışma sürecinde elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Grafik Tasarım Bölümü 1. sınıf öğrencileri, TSE 102 Temel Tasarım Dersi, II. Dönem Final Projesi kapsamında gerçekleştirilen üç boyutlu uygulamalar ile sınırlıdır. Araştırma, betimsel bir çalışma olup, literatür taraması ile kaynaklar incelenmiştir. Sonunda öğrenciler, probleme dayalı öğrenme stratejisi ile grup çalışması yaparak bir ürün ortaya çıkarmanın heyecanını atölye ortamında paylaşarak öğrenmişlerdir. Bu öğretim stratejisinin, geleneksel yaklaşımlarının yanında öğrencinin ilgisini çektiği, temel tasarım dersinde uygulanabilirliği görülmüştür.
Bu çalışmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) stratejisinin üniversite öğrencilerinin Temel Tasarım dersinde yaptıkları uygulamalar üzerindeki etkisini ve dersteki kullanılabilirliğini belirlemektir. PDÖ, öğrencilere çözmek için yeterli bilgiye sahip olmadıkları bir problemin verildiği bir öğrenme stratejisidir. Sanat eğitiminin de amacı bir problemin çözümüne ulaşacak yolları keşfetmektir. Çalışmada, Temel Tasarım dersi ve PDÖ’nün kendine özgü özellikleri dikkate alınarak, öğrenme basamakları, öğretmen rolü ve değerlendirme unsurları ile ilgili bilgiler verilmiş, çalışma sürecinde elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Grafik Tasarım Bölümü 1. sınıf öğrencileri, TSE 102 Temel Tasarım Dersi, II. Dönem Final Projesi kapsamında gerçekleştirilen üç boyutlu uygulamalar ile sınırlıdır. Araştırma, betimsel bir çalışma olup, literatür taraması ile kaynaklar incelenmiştir. Sonunda öğrenciler, probleme dayalı öğrenme stratejisi ile grup çalışması yaparak bir ürün ortaya çıkarmanın heyecanını atölye ortamında paylaşarak öğrenmişlerdir. Bu öğretim stratejisinin, geleneksel yaklaşımlarının yanında öğrencinin ilgisini çektiği, temel tasarım dersinde uygulanabilirliği görülmüştür.
The aim of this study is to determine the impact of the Problem-Based Learning (PDÖ) strategy on the practices that university students do in the Basic Design course and the availability in the classroom. PDÖ is a learning strategy in which students are given a problem that they do not have enough knowledge to solve. The purpose of art education is to find ways to solve a problem. In the study, taking into account the Basic Design course and the peculiar characteristics of the PDÖ, information on learning stages, teacher role and evaluation elements was given, the data obtained in the work process was evaluated. The study, 2018-2019 educational year, Kastamonu University, Faculty of Fine Arts and Design, Graphic Design Department 1st class students, TSE 102 Basic Design Course, II. The period is limited to the three-dimensional applications carried out within the Final Project. The research is an imaginary study, and the sources are studied with the scan of literature. Finally, students learned by sharing the excitement of revealing a product by doing group work with a problem-based learning strategy in the workshop environment. The applicability of this teaching strategy, along with its traditional approaches, has been seen in the basic design course where the student is interested.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|