Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 15
 İndirme 1
Compulsive gaming in secondary school students from five Peruvian cities: Usage and addiction to the Pokémon GO game
2019
Dergi:  
European Journal of General Medicine
Yazar:  
Özet:

Introduction: Some years ago, the Pokémon GO game became incredibly popular. However, no studies on the subject have been conducted in Peru involving vulnerable populations, such as adolescents. Objective: To determine if the number of hours playing the Pokémon GO game is associated with Internet and/or video game addiction, as well as to other factors in secondary school students from five Peruvian cities. Material and methods: Cross-sectional, analytical, and multi-centric study, with a sample of 944 school students. General characteristics, including socio-educational aspects, and Internet and/or video game addiction were analyzed, as well as variables related to the use of the game, such as problems at home, with teachers, accidents, and theft. Results: We found statistical associations between the assessed variables and increased playing time. 409 (44%) students had an Internet addiction, 215 (23%) were addicted to video games, and 336 (49%) spent a significant number of hours per day playing Pokémon GO. A greater number of hours playing Pokémon GO was associated with having a video game addiction (prevalence ratio (PR): 1,33; 95% confidence interval (CI): 1.07-1.65), greater use of cell phone applications (PR: 1.02; 95% CI: 1.01-1.03), reprimand by parents (PR: 1.09; 95% CI: 1.02-1.18), and reprimand for arriving late to class (PR: 1.44; 95% CI: 1.07-1.18). On the other hand, students who played a greater number of video games used Pokémon GO by a lower number of hours (PR: 0,98; 95% CI: 0.97-0.99), adjusted by the respondent´s location. Conclusion: Higher usage levels of Pokémon GO were associated with having a video game addiction, greater use of phone applications, negative repercussions from parents, and reprimand for arriving late to class.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












European Journal of General Medicine

Alan :   Sağlık Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.230
Atıf : 465
2023 Impact/Etki : 0.007
European Journal of General Medicine