Fagot ülkemize ilk kez Tanzimat Dönemi’nde giren, o dönemden günümüze orkestraların vazgeçilmezleri arasında yer alan ve Mesleki Müzik Eğitimi kurumlarında da çalgı eğitimi boyutuyla eğitimi verilen tahta üflemeli bir enstrümandır. Çalgı eğitiminde başlangıç düzeyinde, her çalgı eğitimcisi öğrenciye belli teknik ve yöntemler dahilinde beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu becerileri kazandırırken, her çalgı eğitimcisi kendine has yöntem ve teknikler kullanmaktadır. Bu çalışmada ülkemizde çok az sayıda olan fagot eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda, başlangıç düzeyi fagot eğitiminde uygulanan teknik ve yöntemlere ortak bir yaklaşım getirmek ve bu anlamda alan yazına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma, Betimsel Modele dayalı Nitel bir araştırmadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma grubu, Türkiye genelinde fagot eğitimi veren Mesleki Müzik Eğitimi kurumlarından Silahlı Kuvvetler Bando Okullar Komutanlığı Hazırlama Okulu, Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümlerinde görev yapan 12 fagot eğitimcisinden oluşmaktadır. Araştırmada fagot eğitimcilerinden elde edilen veriler doğrultusunda, başlangıç düzeyi fagot eğitiminde uygulanan ortak teknik ve yöntemler ile bunların sırası belirlenmiş, öğrenciye kazandırılması gereken hedef davranışlar tespit edilmiş ve fagot eğitimcilerinin ders işleme yöntemleri ve önerileri ortaya koyulmuştur.
Fagot is a tree-flamming instrument that entered our country for the first time in the Tanzimat Period, from that period to today is among the indispensables of orchestras and is also taught in the vocational music education institutions with the size of play training. At the initial level in play training, each play trainer aims to acquire the student of skills within certain techniques and methods. While acquiring these skills, each playing trainer uses its own methods and techniques. In this study, in accordance with the opinions of a very few fagot educators in our country, the aim is to bring a common approach to the techniques and methods applied in the initial level of fagot education and to contribute to the field writing in this sense. Research is a Qualitative Research based on the Imaginary Model. A semi-configured conversation form has been used as a data collection tool. The work group consists of 12 fagot educators from the Armed Forces Bando Schools Command Preparation School, Hacettepe University State Conservatory, Bilkent University Music and Scene Arts Faculty, Trakya University State Conservatory, Eskişehir Anadolu University State Conservatory, Architect Sinan Beautiful Arts University State Conservatory, Istanbul University State Conservatory and 9 September University State Conservatory Music departments. According to the data obtained from fagot educators in the study, the common techniques and methods applied in the initial level of fagot education and their order were determined, the target behaviors to be given to the student were identified and the methods and recommendations of the course processing of fagot educators were presented.
Alan : Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|