Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 28
 İndirme 3
A Study on Digital Game Addictions of Adolescents in the Covid-19 Pandemic
2022
Dergi:  
Journal of Education in Science, Environment and Health
Yazar:  
Özet:

Abstract The concept of digital game addiction has become an important issue that needs to be studied, depending on the increase in the time spent on the internet today, where technology and internet usage times are increasing rapidly. In this context, this study aimed to understand the antecedents of high school students’ online game addiction risks. The survey method was used in the study. Within the scope of the research, 559 high school students randomly selected from this population formed the sample of the study. The “Game Addiction Scale for Adolescents,” adapted into Turkish by Ilgaz (2015), was used as a data collection tool in the study. The results showed that digital game addictions of high school students were formed at the highest level in the dimensions of mood modifications, tolerance, and salience, respectively. The lowest averages were in the withdrawal and conflict dimensions. These findings show that high school students experience many emotional states in the game at a high level. Besides, while digital game addiction of male students was higher, it was determined that games played via computer caused more digital addiction. While digital game addictions of high school students do not change according to their grade level and academic achievement, their digital game addictions change according to family income level, playing time, and parental education level. References Ciris, V., Baskonus, T., Kartal, T., & Tasdemir, A. (2022). A study on digital game addictions of adolescents in the Covid-19 pandemic. Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH), 8(2), 168-186.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Journal of Education in Science, Environment and Health

Alan :   Fen Bilimleri ve Matematik; Sağlık Bilimleri; Ziraat, Orman ve Su Ürünleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 198
Atıf : 542
2023 Impact/Etki : 0.271
Journal of Education in Science, Environment and Health