Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 5
 Görüntüleme 48
 İndirme 11
Eğitsel Oyun ve İşbirlikli Öğrenmenin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Sosyal Becerilerine ve Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi
2020
Dergi:  
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Araştırmada eğitsel oyun ve işbirlikli öğrenmenin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, sosyal becerileri ve fen öğrenimi motivasyonları üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada öntest-sontest karşılaştırma gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 akademik yılında Ağrı il merkezindeki bir ortaokulun altıncı sınıfına devam eden 52 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; Akademik Başarı Testi, Sosyal Beceri Ölçeği ve Fen Öğrenimi Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Veriler testin ve ölçeklerin hem uygulama başlangıcında hem de uygulama bitiminde uygulanarak elde edilmiştir. Veriler parametrik testlerin varsayımlarını sağladığı için analizlerde bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Uygulama sonunda eğitsel oyun ve işbirlikli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde benzer bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin sosyal becerilerini ve motivasyonlarını geliştirmede eğitsel oyun yönteminin daha etkili olduğu bulunmuştur

Anahtar Kelimeler:

Education and collaborative learning 6. Impact on classmates’ academic achievements, social skills and learning motivations
2020
Yazar:  
Özet:

The research is aimed at determining the impact of educational game and collaborative learning on the academic achievements, social skills and science learning motivations of 6th grade students. The study used a semi-experimental pattern of the pre-test-sontest comparison group. The research study group consists of 52 students who continue to the sixth class of a secondary school in the heart center in the 2015-2016 academic year. As a data collection tool; Academic Success Test, Social Skills Scale and Science Learning Motivation Scale have been used. The data was obtained by applying the tests and scales at both the beginning of application and at the end of application. Since the data provides the assumptions of parametric tests, independent groups of t-tests have been used in the analysis. At the end of the application, educational game and collaborative learning have a similar impact on student academic achievements. The educational game method has been found to be more effective in developing students’ social skills and motivations.

Anahtar Kelimeler:

The Effect Of Educational Games and Cooperative Learning On Students Academic Achievements, Social Skills and Learning Motivations
2020
Yazar:  
Özet:

The purpose of this research is to find out the effect of teaching “Electrical Conduction” subject, which is covered in the 6th grade Science course, through the educational game and cooperative experiment methods on students’ academic achievements, social skills, and learning motivation levels. Pretest-posttest comparison group quasi-experimental design, which is an experimental research model, was used. The study group consists of 52 students studying at a secondary school in the city center of Ağrı in the 2015-2016 academic year. The data were collected via Academic Achievement Test, Social Skills Scale, and Students’ Motivation toward Science Learning Scale. Independent groups t-test was used in analyzes. It was determined that educational game and cooperative experiment methods are effective at same level on students’ academic achievements at the end of research. It was found that educational game method is more effective on developing students’ social skills and science learning motivations.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler


Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.189
Atıf : 4.822
2023 Impact/Etki : 0.227
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi