Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 11
 İndirme 2
Memory and Nostalgia in Woody Allens "Midnight in Paris"
2014
Dergi:  
Revista de Humanidades
Yazar:  
Özet:

Abstract Abstract: Woody Allen´s recent "Midnight in Paris" describes a Paris that has as many identities as there are observers to ascribe them. Indeed, there is no one, true Paris that everyone objectively shares; Paris, in Allen´s film, exists only in the phenomenology of the observers perception, a perception often marred and made unreliable by an escapist need to withdraw from the present in order to take shelter in a glorified, utopian past. Allen thus criticizes the nostalgic impulse, the "Golden-Age thinking" (as it is called in the film) that forces various characters simultaneously to inhabit two worlds, that of a prelapsarian past and that of the fallen present. His protagonist´s journey back and forth between the present and the idealized Roaring Twenties is everyman´s journey, the sometimes surreal voyage between reality and imagination, between the world actually inhabited and the world artificially constructed for oneself. Yet it is when Allen´s protagonist finally discovers nostalgia within his nostalgia, a longing within his longing, that he recognizes the flawed thinking behind his almost mythologized perception of the past, reflecting everyman´s realization that the past is ultimately the expression of our present needs.

Anahtar Kelimeler:

0
2014
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Revista de Humanidades

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 302
Atıf : 11
Revista de Humanidades