Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 65
 İndirme 14
 Sesli Dinleme 1
ON ADAM MARTINAKIS'S DIGITAL SCULPTURE SAMPLES
2021
Dergi:  
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)
Yazar:  
Özet:

Yunan asıllı olan Adam Martinakis 1972 yılında Polonya’nın Luban şehrinde dünyaya gelmiştir. Atina'da İç Mimarlık, Dekoratif Sanatlar ve Tasarım okuyan sanatçı, eğitimini tamamladıktan sonra Grafik Tasarım, Seramik ve 3 Boyutlu dijital heykel modelleme üzerine çalışmalar yapmış ve bu alanlar üzerine de aynı şehirde eğitmen olarak görevler almıştır. 2000 yılından bu yana, bilgisayar tarafından üretilen dijital sanat alanı üzerinden sanatsal (3 boyutlu dijital görüntü / işleme - animasyon, dijital heykel, dijital video, yeni medya) üretimleri ve deneyler yapmaktadır. Teknolojik imkânları özgün sanatsal üretiminde araçsal düzeyde kullanan sanatçı dijital sanat alanı içerisinde heykel forumunu tekrardan yorumlamaktadır. Çünkü dijitalleşen sanatın günümüzde kullanılan bilgisayar destekli teknolojileri pek çok sanat alanında üretim imkânı sunduğu gibi heykel disiplini özelinde de kullanılabilmektedir. Geleneksel heykel üretim metodu, şekillendirilebilir bir malzemeden bir hacim ve kütle yaratma sürecini tanımlarken, dijital heykel sanal nesneleri sanki kilmiş gibi manipüle etmek için teknolojik araçların kullanılmasını içermektedir. Resim, çizim, sinema ve fotoğrafçılık gibi diğer sanat disiplin ve metotları dijital teknolojiyi çok daha eski tarihlerde alanlarında kullanmasına karşın, dijital bir heykel üretmek için gerekli teknoloji çok daha karmaşık olduğundan dijital dünyada içerisinde kullanılan sanatsal bir pratik olarak diğer örneklerin aksine görece daha yenidir. Bu araştırma makalesi de, dijital heykel üretiminin önemli sanatçılarından biri olan Adam Martinakis’in hayatı ve sanatsal dijital heykel üretim örneklerine odaklanmaktadır. Ek olarak, ele alınan örnekler üzerinden dijitalleşen günümüz sanatının heykel disiplini özelindeki etkinliğinin araştırılması ve sunulması hedeflenmektedir.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.460
Atıf : 2.576
2023 Impact/Etki : 0.028
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)