Marc Chagall hem yaşadığı dönem itibariyle meydana gelen toplumsal olayları hem de kendi kişisel deneyimlerini ve kimliğini kimi zaman figüratif kimi zaman figüratif olmayan sanatsal yaklaşımıyla bütünleştiren, tuvallerinde kullandığı renkler, figürler ve sembollerle çok güçlü anlatım olanakları elde eden en önemli ressamlardan bir tanesidir. “Beyaz Çarmıha Geriliş” İsa’nın çarmıha gerilişinin, II. Dünya Savaşı zamanında Nazi Almanyası’nda Yahudiler’e yönelik olarak gerçekleştirilen Holokost’un ve sanatçının kendi bireysel deneyimlerinin eşsiz bir biçimde aynı manzara içinde sunulduğu çok katmanlı bir eser niteliğindedir. Bu çalışmada Erwin Panofsky’nin “İkonografik ve İkonolojik Sanat Eleştirisi” yöntemi göz önüne alınarak 20. yüzyılın en etkili ressamlarından Marc Chagall’ın “Beyaz Çarmıha Geriliş” adlı eseri analiz edilmiştir. Eser analiz edilirken ön ikonografik betimleme, ikonografik çözümleme ve ikonolojik yorum alt başlıkları kullanılmıştır. Araştırmada Panofsky’nin ikonografik ve ikonolojik sanat eleştirisi yönteminin önemi ve resim okumasındaki işlevselliği üzerinde durulmuştur.
Marc Chagall is one of the most important painters who integrates both the social events that occur from the time he lived and his personal experiences and identity with his sometimes figurative and sometimes non-figurative artistic approach, and has very strong narrative capabilities with the colors, figures and symbols he uses in his paintings. The “White Cross Returns” of Jesus’ Cross Returns, II. It is a multi-layer work in which the Holocaust and the artist’s individual experiences are presented in the same view in a unique way in the time of the World War. In this study, taking into account Erwin Panofsky's "Iconographic and Iconological Art Criticism" method. The most influential painter of the century, Marc Chagall’s work “The White Cross Returns” has been analyzed. During the analysis of the work, the subtitles were used for iconographic illustration, iconographic resolution and iconological comment. The study focuses on the importance and functionality of Panofsky’s iconographic and iconological method of art criticism in the reading of paintings.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|