Yaratıcılık, en gerekli ve değerli insan yeteneklerinden biridir. Temel bir bakış açısıyla incelendiğinde, çoğu zaman eğitimcilerin, sınıftaki öğrencileri yaratıcı düşünmeye teşvik etmeleri beklenir ya da istenir. Fakat bu amacın gerçekleştirilmesi için öncelikle başka bir faktörün incelenmesi gerekmektedir. Eğitimcilerin yaratıcılık tanımı ve kriterleri ile öğrencilerin yaratımları örtüşmekte midir? Bu makalede, Guilford’un (1950, 1967a) ıraksak düşünme, merak, akıcılık, esneklik, detaylandırma ve özgünlük kavramları bağlamında, AYT (Alan Yeterlilik Testi) ya da ÖYS (Özel Yetenek Sınavı) ile Güzel Sanatlar ya da Sanat ve Tasarım Fakülte’lerinin Grafik Tasarım, Görsel İletişim Tasarımı ve İletişim Tasarımı Bölümlerinin birine giren öğrencilerden hangilerinin ilerideki eğitim dönemleri içerisinde daha yaratıcı oldukları irdelenmiştir. Bu doğrultuda, aynı profesörün 2018-2020 yılları arasında Türkiye’de birçok farklı üniversitede ders verdiği öğrencilerinin çalışmalarından seçmeler yapılmış ve Guilford’un yaratıcılık kavramlarına göre yeniden değerlendirilerek kümelenmiştir. Sonuç olarak, AYT ile giren öğrencilerin yetenek sınavı ile giren akranlarına göre daha az meraklı, akıcı, esnek, ayrıntılı ve özgün oldukları tespit edilmiştir.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|