Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 23
 İndirme 1
Krzysztof Kieslowski’nin “A Short Film About Love” Filminde Bakışın İnşası ve Cinsiyetsizleşmesi
2021
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

Sinema filmleri, seyircisine özdeşleşme, katarsis, bilgilenme, sosyalleşme gibi çeşitli yönlerden doyum ve haz sağlama potansiyelini içinde barındırır. Sinemanın seyircisine sağladığı bir başka haz ise bakma hazzıdır (skopofili). Bakma hazzı ve eylemi, özellikle klasik anlatı sinemasında erkeğin egemenliğindedir ve kameranın bakışı erkek bakışıyla özdeşleştirilir. Klasik anlatıya sahip filmlerde bakış inşa edilirken erkek, gözetleyen/dikizleyen konumdadır. Kadın ise gözetlenen/dikizlenen bir şekilde sunulmaktadır. Bu sunuş biçimi, erkeği etkin, kadını ise edilgen bir şekilde konumlandırmaktadır. Bu nedenle bakışın erkeğe ait olması ve erkek egemen kodlara göre düzenlenmesi feminist film çalışmaları açısından önemli bir tartışma alanıdır. Krzysztof Kieślowski’nin Aşk Üzerine Kısa Bir Film’inde gözetleyen-gözetlenen ilişkisi iç içe geçmekte, bakış cinsel kimlikler merkezinde inşa edilmemekte ve cinsiyetsizleşmektedir. Çalışmada, feminist film kuramları çerçevesinde Krzysztof Kieślowski’nin Aşk Üzerine Kısa Bir Film’inde bakışın nasıl inşa edildiği ve cinsiyetsizleştiği tartışılmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

Krzysztof Kieslowski's "A Short Film About Love"
2021
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

Films contain the potential to provide the audience with contentment and pleasure in various aspects, such as identification, catarsis, information, socialization. Another pleasure that the film provides to the audience is the pleasure of watching (skopofili). The pleasure of viewing and action, especially in the classic story cinema, is under the man's domination and the camera's look is identified with the man's look. In the films with classical narrative, the man is in a position of observing/disclosing. The woman is observed in a sight of sight. This form of showing makes the man active, and the woman positioning in a way that is practical. Therefore, that the sight belongs to the man and that it is organized according to the male dominant codes is an important discussion area for the feminist film work. Krzysztof Kieślowski's observed-observed relationship in a short film on Love is intrinsic, the sight is not built in the center of sexual identities and becomes non-sexual. In the study, the feminist film theories discuss how the view was built and disgendered in Krzysztof Kieślowski's Short Film on Love.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








SineFilozofi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 333
Atıf : 472
2023 Impact/Etki : 0.074
SineFilozofi