User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 7
 Downloands 3
KULLANIMDAKİ GEMİLER ÜZERİNDE SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI
2019
Journal:  
Journal of Naval Sciences and Engineering
Author:  
Abstract:

Sanal Gerçeklik (VR) teknolojisi hızlı gelişen teknolojilerden biridir. Kullanımı, eğlenceden eğitim ve mühendisliğe kadar geniş bir çeşitlilik göstermektedir. Ekranlar, ekran kartları ve işlemcilerdeki teknolojik ilerlemeler VR'ın doğumuna izin vermiş, fakat hayatın her parçası için temel kuralları belirlenememiştir. Bu çalışma gemiler ve diğer deniz yapılarındaki Sanal Gerçeklik uygulamalarını incelemektedir. Geniş kapsamlı iki makale ele alınmak suretiyle uygulamaya geçirilişleri, farklı bakış açılarıyla ortaya çıkarılmıştır: donanım ve yazılım çözümleri, yaklaşık maliyet analizi, tasarım, modelleme, inşa ve teftiş etmek için gerekli olan matematiksel denklemler ve bunların yanında insanların sanki gemideymiş gibi birlikte çalışması ve eğitilmesi. İki ana makale incelenmiştir. Bazı gemi inşacılar başlangıçta kendi yazılımlarını geliştirmeye çalışmıştır. Ancak günümüzde arkalarında yatan matematiksel denklemler hala geçerli iken oyun makinelerinden faydalanmak daha çok tercih edilmektedir.

Keywords:

Virtual Reality Applications On Ships In Use
2019
Author:  
Abstract:

Virtual Reality (VR) technology is one of the rapidly developing technologies. It's widespread usage varies from entertainment to education and engineering. While technological advancements in displays, graphic cards and processors let VR born, its underlying laws has not specified for every part of life. This paper examines applications of Virtual Reality on ships and other marine structures. Their implementation has been elucidated from two perspectives: hardware and software solutions, approximate cost analysis, mathematical equations for design, modeling, construction and inspection, as well as the co-operation and training of people as if they were on board. Two main articles are examined. It's found that some shipbuilders tried to develop their own software at first. But nowadays taking advantage of game engines is more preferred while the mathematical equations behind them are still reasonable.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles










Journal of Naval Sciences and Engineering

Field :   Fen Bilimleri ve Matematik; Mühendislik

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 194
Cite : 206
Journal of Naval Sciences and Engineering