Transilvanya, Romanya’nın kuzeybatısında eyalet sistemi ile yönetilen bir bölgedir. Uzun yıllar Macar idaresinde kalmış ve 1920 yılında Romanya’ya katıldıktan sonra Latince “ormanlar ötesi ili” (terra ultra silvas) demek olan Transilvanya adını almıştır. Bu bölgede halı dokumacılığı olmamasına rağmen, kiliselerde çok sayıda değerli halılar bulunmuştur. Aslında bu halılar, 15. ve 17. yüzyıllar arasında Batı Anadolu bölgesinde dokunmuş, fakat Transilvanya kiliselerinde bulundukları için Transilvanya halıları olarak adlandırılmıştır. Anadolu’dan Avrupa’ya ihraç edilen bu halıların tablolarda resmedilmesi, Batı Anadolu halılarının ne kadar sevildiğinin bir göstergesidir. Bu makalede, içinde Transilvanya halılarının bulunduğu Avrupalı ressamlara ait on iki eser örneklem olarak seçilmiştir. Çalışma, literatürden elde edilen verilerin analizi ve yeniden düzenlenmesi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, ressamların tablolarında yer alan Transilvanya halılarının nerede ve ne amaç ile kullanıldıkları ve hangi tip Transilvanya halılarını resmettiklerini, yazılı ve görsel kaynaklar desteğiyle ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Ayrıca makalede ressamlarının tablolarında kullandıkları renklerin Transilvanya halıları üzerindeki etkileri ve renk dağılımları tespit edilmeye çalışılmıştır.
Transylvania is a region governed by the state system in northwestern Romania. It remained under the administration of Hungary for many years and after joining Romania in 1920, it took the name of Transylvania, which in Latin means "extraterrestrial island" (terra ultra silvas). Despite the lack of carpet textures in this area, a lot of precious carpet was found in the churches. In fact, these roofs were touched in the western Anadolu region between the 15th and 17th centuries, but they were called Transylvania roofs because they were located in the Transylvania churches. The painting of these roofs exported from Anadolu to Europe in the paintings is an indicator of how much Western Anadolu roofs are loved. In this article, it is selected as a sample of twelve works of European painters in which the Transylvania carpets are located. The study was carried out by the method of analysis and reorganization of the data obtained from literature. The study aims to reveal where and for what purposes the Transylvania roofs contained in the paintings of the painters are used and what kind of Transylvania roofs they painted, with the support of written and visual sources. The article also sought to identify the effects and color distribution of the colors they use in their paintings on the Transylvania roofs.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|