Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 81
 İndirme 23
GERÇEKLE KURGU ARASINDA: İBİŞ’İN RÜYASI’NDA KOMİK-İ ŞEHİR NAŞİT’İN AYAK İZLERİ
2020
Dergi:  
Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları
Yazar:  
Özet:

Komik-i Şehir Naşit Özcan, II. Meşrutiyet yıllarından 1940’lara uzanan sahne hayatıyla İstanbul’un güldüren yüzü olmuş bir “halk sanatkârı”dır. Bilhassa İbiş tiplemesiyle seyircilerinin gönlünde yer eden Naşit, tulûat tiyatrosunun son temsilcileri arasında yer alması, başarı öyküsü ve sanatkâr bir aileye mensubiyeti bakımından, sahne ardındaki yaşantısıyla da merak edilmiştir. Kendisiyle yapılan röportajlar, hazırlanan biyografiler ve tiyatro oyunları, bu merakın sonucunda ortaya çıkan ürünlerdir. Tarık Buğra’nın İbiş’in Rüyası adlı romanı da pek çok yönüyle Naşit’ten izler taşıyan kurgusal bir metindir. Romanda, devrinin ünlü bir güldürü ustası olan Nahit’in çocukluk yıllarındaki tiyatro tutkusu, babasının bu tutkuya tepkisi, İbiş tiplemesinde yaptığı yenilikler, halkın gözündeki haklı şöhreti, tiyatro patronluğu ve aşkları anlatılmıştır. Çalışma ile Naşit, kurgusal dünyadaki Nahit ile karşılaştırılacak, gerçek ile kurgu arasındaki kırılma noktaları tespit edilecektir.

Anahtar Kelimeler:

In fact, in the middle of the curve: Comic-I-City's footsteps in the dream of Ibis
2020
Yazar:  
Özet:

Comic in the city, II. He is a "people's artist" who has become the laughing face of Istanbul with his stage life from the years of legitimacy to the 1940s. In particular, Naşit, who is in the hearts of his audience with Ibish type, is also wondered about the place among the last representatives of the Tulouat theatre, the success story and the belonging to an artistic family, with the life behind the stage. Interviews with him, prepared biographies and theatrical games are the products that arise as a result of this curiosity. The novel of Tarık Buğra’s Dream of Ibish is also a fictional text that has traces from Naşit in many ways. The novel tells the theatrical passion of Nahit, a famous laugher of the time, his childhood years, his father’s reaction to this passion, his innovations in the Ibish type, his fair reputation in the eyes of the people, the theatrical patronage and his love. The study and the Naşit will be compared to the Nahit in the fictional world, the breakthroughs between reality and fiction will be detected.

Anahtar Kelimeler:

Between Reality and Fiction: Footsteps Of Comic Of The City Nasit’s In İbis’i̇n Ruyasi
2020
Yazar:  
Özet:

Comic of the city Naşit Özcan is a “folk artist” who became the laughing face of Istanbul with his stage life from the Second Constitutional Period to the 1940s. Naşit, who was in the hearts of the audience especially with his İbiş typecasting, was also created curiosity with his life behind the stage because of being one of the last representatives of the improvisational theatre, his success story and his belonging to an artistic family. Interviews with him, prepared biographies and theater plays are the products of this curiosity. Tarık Buğra’s novel İbiş’in Rüyası is a fictional text that carries traces of Naşit in many ways. In the novel it is told about, Nahit, a famous comedy master of his time, his passion for theater in his childhood, his father's reaction to this passion, his innovations in İbiş typecasting, his rightful fame in the public, his being a boss of theater and his loves. With this study, Naşit will be compared with Nahit in the fictional world, and the breaking points between reality and fiction will be determined.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları

Alan :   Filoloji

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 332
Atıf : 267
Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları