Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 24
 İndirme 6
KELİME OYUNLARININ İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KELİME HAZİNELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
2022
Dergi:  
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı, kelime oyunlarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kelime hazineleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın modeli olarak ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Van ili, Edremit ilçesindeki iki ilkokulda öğrenim gören 30 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Wesche ve Paribakht (1996) tarafından geliştirilmiş ve İlter (2015) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan “Kelime Bilgisi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, eta-kare etki büyüklüğü korelasyon katsayısı, Shapiro-Wilk testi ve T-Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kelime oyunları ile kelime öğretimi yapılan deney grubu ile ilkokul 4. sınıf Türkçe öğretim programına göre öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin kelime bilgisi son-test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

The first game of the game 4. The influence of the students on the words.
2022
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to determine the impact of word games on the word treasures of primary school 4th grade students. As a model of the study, a semi-experimental pattern of the pre-test-on-test control group was used. The research work group is made up of 30 fourth-class students studying in two primary schools in the Van ili, Edremit district in the 2021-2022 educational-learning year. As a data collection tool in the study, it was developed by Wesche and Paribakht (1996) and used by Ilter (2015) as a "Kalime Information Scale" which was adapted to the Turkish language. In the analysis of the research data, the percentage, frequency, arithmetic average, the ethos-quar effect size correlation ratio, Shapiro-Wilk test and T-Test were used. According to the study, the study finds that a significant difference in the benefit of the experimental group between the word games and the word teaching and the control group of students studying according to the primary school 4th class Turkish teaching program is a meaningful difference in the benefit of the experimental group.

Anahtar Kelimeler:

The Effect Of Word Games On The Vocabulary Of Primary School 4th Grade Students
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 1.927
Atıf : 18.248
2023 Impact/Etki : 0.337
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi