Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 8
 Görüntüleme 75
 İndirme 31
Oryantalizm, Görsel İzler ve Günümüz Fotoğraf Sanatı
2013
Dergi:  
YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ
Yazar:  
Özet:

Orientalism, which has its origins from the Crusades, is the name of multi-faceted scientific studies conducted by Western researchers to recognize and understand the East. Collected on a regular basis, all kinds of visual and written texts relating to the East have constituted source for linguistics, sociology, ethnography, archeology, political science studies. In the extend of this study, the visual dimension of orientalism and its effect to contemporary photography is questioned. The structure of this paper is established by determining the historical development of orientalism and its relationship with the Turks. In order to indicate the effect of orientalism on painting and photography, the works of traveller painters and photographers which were produced within the Ottoman realm around the last quarter of the nineteeth and the beginning of the twentieth centuries are examined. As a result of this research, along with the pictures and photographs reflecting the reality, other works especially illustrating the harem life and imaginary in terms of its content that appeal fantasies have been identified as well. Pictures and photographs, covered with clichés related to harem life, are representing the orientalist point of view in artistic context. In contemporary art of photography, these visual templates are being re-annotated and reduplicated within the scope of of post-modernism

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 350
Atıf : 9.093
2023 Impact/Etki : 0.224
YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ