Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 51
 İndirme 18
Fotoğrafta Alan Derinliği, Belirtisellik ve Temsil İlişkisi Üzerine
2015
Dergi:  
YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ
Yazar:  
Özet:

The notion of depth of field refers to the way in which spatial depth is represented through depth of focus in cinematic or photographic images. Technically speaking, depth of field is determined by many factors, namely the distance between the lens and the subject, the focal length of the lens, the camera format, the aperture value, etc. Although the technical aspects of depth of field have been subject to pointed empirical exploration, this article will address the debates that focus on the implications of the notion of depth of field vis-a-vis the philosophy and aesthetics of the cinematic and photographic image. The significance of depth of field with respect to the cinematic representation of space has stirred considerable controversy in extant literature. This paper will attempt to connect pertinent theoretical debates in film theory with photography through an examination of the implications of each on the indexical character of the photographic medium

Anahtar Kelimeler:

The depth of the field in the photo, specificity and representative relationship
2015
Yazar:  
Özet:

The notion of depth of field refers to the way in which spatial depth is represented through depth of focus in cinematic or photographic images. Technically speaking, the depth of field is determined by many factors, namely the distance between the lens and the subject, the focal length of the lens, the camera format, the aperture value, etc. Although the technical aspects of depth of field have been subject to pointed empirical exploration, this article will address the debates that focus on the implications of the notion of depth of field vis-a-vis the philosophy and aesthetics of the cinematic and photographic image. The significance of the depth of field with regard to the cinematic representation of space has stirred considerable controversy in extant literature. This paper will attempt to connect relevant theoretical debates in film theory with photography through an examination of the implications of each on the indexical character of the photographic medium.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 350
Atıf : 8.755
2023 Impact/Etki : 0.224
YEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ