Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 27
 İndirme 8
آراء بديع الزمان سعيد النورسي في تأسيس السلم الاجتماعي
2018
Dergi:  
Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bediüzzaman Said Nursi (1878-1960) Osmanlıdan Türkiye’ye tevarüs etmiş, yazdığı eserler ve ortaya koymuş olduğu görüşler nedeniyle günümüzde de tesiri giderek yayılan öncü bir şahsiyetidir. 82 yıl gibi bereketli bir ömür yaşamış olan Bediüzzaman, hayatını harp meydanlarında veya zindanlarda geçirmiştir. Hayatı boyunca maruz kaldığı zulümlere mukabil intikam peşinde koşmamış, Müslümanların vahdet ve ittihadını zedeleyecek hiçbir hareket ve görüşe iltifat etmemiştir. Araştırmamızda Bediüzzaman’ın, gerek Müslümanların kendi içinde ve gerekse Müslümanlar ile sair dinlerin müntesipleri arasında toplumsal uzlaşmayı sağlamaya yönelik görüşlerine yer verilecektir: Bediüzzaman, İslam tarihinin başlangıcı ile yaşıt diyebileceğimiz, zaman zaman kabuk bağlasa da, sürekli kanayan bir yara halinde bulunan Alevilik, Sünnilik, Şia ve Ehl-i beyt meselesi ile ilgili olarak, fitneyi alevlendirmeden, her türlü aşırılıktan uzak, vicdanlı bir hakimin hassasiyeti ile bir kitap hacmini tutacak genişlikte yorumlar yapmış ve çözüm yolları göstermiştir. Bediüzzaman, toplumsal barışı için sosyal ve ekonomik farklılıklara da dikkat çekmiş, cemiyetteki bütün rezil ahlakın ve isyanların nedeninin iki kelime olduğunu vurgulamıştır. Bunlardan biri; “Ben tok olduktan sonra başkası açlıktan ölürse ölsün bana ne.” Diğeri de; “Sen çalış ben yiyeyim” dir. İslamiyet’in bu iki problemden birincisine “zekatın vücubu” diğerine de “ribanın nehyi” ile çözüm getirdiğine işaret etmektedir.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 126
Atıf : 198
2023 Impact/Etki : 0.028
Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi