Günümüzde evrim teorisi denince akla gelen düşünce, yaşamın cansız maddeden kendiliğinden doğduğu ve doğal seçilim yoluyla türsel olarak çeşitlendiğidir. Bu düşüncenin arkasında materyalist-natüralist evrimci paradigmanın, yaşamın kökeni sorununu evrim teorisiyle açıklamaya çabası yatmaktadır. Hâlbuki evrim teorisi, Darwin tarafından öne sürüldüğü biçimiyle, sadece yaşamın gördüğümüz zengin çeşitliliğini açıklamaya yöneliktir.Çünkü evrimin çalışmaya başlaması içinbasit formda yaşamın elde var olması gerekir. Dahası ne evrimin doğal seçilim mekanizması yaşamın kökeni ile ilgilidir, ne de yaşamın kökeni doğal seçilimli evrimle tatmin edici olarak ortaya konabilmektedir. Bu çalışma, yaşamın kökeni konusunun evrim teorisinin açıklama alanına dâhil olmadığını iddia etmekte ve bu doğrultuda materyalist-naturalist teorileri tartışmaktadır. Sonuç olarak ise halen bilimsel bir açıklamaya kavuşturulamamış olan yaşamın kökeni hakkında Tanrı düşüncesine başvuru imkânına yer vermektedir
today, the thought from the theory of evolution is that life is self-born from lifeless substance and derived from natural chosen, which is derived from the materialist evolutionist paradigm is trying to explain the origin of life with the theory of evolution, and the theory of evolution is aimed at explaining the rich variety of life, with the way that the theory of evolution suggests by darwin, because it is necessary to have life in the minimalistic form to start to work because the natural chosen mechanism of evolution is related to the origin of life, and the natural choice of life, which is considered to be a scientific study
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|