Bu araştırmada, özengen müzik eğitim kurumlarında keman eğitimcilerinin ders süreci, repertuvar içeriği ve keman eğitiminde ortaya çıkan problemleri incelemek ve analiz etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya ilinin 3 merkez ilçesinde özengen keman eğitimi veren 19 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanıp, özengen müzik eğitimi kurumlarında eğitimcilerin nasıl bir yol izlediği ve öğrencilere hangi kazanımları sağlamayı amaçladığı betimsel analiz yöntemiyle tespit edilmiştir. Özengen keman eğitimi veren kurumlarda, keman dersi veren öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda, keman derslerinin sürelerinin 50-60 dakika arası yapılmasının tercih edildiği saptanmıştır. İncelemeye göre büyük bir çoğunluğun Ömer Can Keman Eğitimi 1. Kitabı ve Suzuki’nin kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Eğitmenler, eserler ve müzik türleri olarak derslerde en çok popüler müzik unsurlarını tercih etmekte ve katılımcıların tamamının yay tutuş ve duruş eğitiminin, keman eğitim süreci içerisinde çok önemli yeri olduğunu vurgulamaktadır. Genel olarak özengen keman eğitimi derslerinde teknik sorunların çözümüne yönelik öğrencilerin çalışmalarına özen göstermesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
This study aims to study and analyze the problems arising in the teaching process, repertoire content and the teaching process of the music educational institutions. The study group is composed of 19 participants who provide self-education in the 3 central districts of Konya province. The research data was collected through a semi-structured conversation technique and identified by the visual analysis method of how educators in the musical educational institutions follow the path and what achievements they intend to provide to students. As a result of the conversations with teachers who give the lessons, the time of the lessons is preferred to be between 50-60 minutes. According to the study, a large majority of students are educated 1. The book and Suzuki were used. Teachers prefer the most popular music elements in the courses as works and music types, and all of the participants emphasize the very important place in the training process. In general, the conclusion has been achieved that students should take care of their work to solve technical problems in their own training courses.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|