İslam hukuk doktrininde bir fiilin veya sözün hükmünü belirleme noktasında kasıt esas alınır. Kasıt hukuki işlemlerden elde edilmek istenen neticedir. Bununla birlikte mükellefin söz veya fiillerinin kasıt sonucu meydana gelmesi halinde söz ve fiillerine hüküm bağlanır. Bu takdirde bir akdin esasını onunla elde edilmek istenen hukuki neticeye yöneltilmiş olan tarafların kastı teşkil eder. İslam dini mükelleflerden bir davranışı ortaya koyduğu zaman bunun bilinçli olarak yapılmasını ve o işe kalben yönelmesini istemiştir. Dini emir ve yasakların tamamı bir maksadı gerçekleştirmek için vazedilmiştir. Şari’in emir ve yasaklardaki maksadı da ya kulların maslahatını temin etmek yada onlardan bir mefsedeti gidermektir. Mükelleften istenen de bu maksat doğrultusunda hareket etmesi ve Şari’in maksadından başka bir şeyi kastetmemesidir. Hukuki tasarrufların geçerli olması noktasında bütün mezheplerin kasta önem verdikleri görülmektedir.
In the Islamic law doctrine, intention is based on the point of determination of the judgment of a fact or word. The result is the result of the legal proceedings. In the case of a word or a sentence, the word or a sentence shall be made in the case of a sentence or sentence. In this case, the basis of an act is the purpose of the parties that are directed to the legal outcome to be obtained with it. When Islam revealed a behavior from religious supporters, he asked it to be done consciously and to turn it to the heart. All religious orders and prohibitions have been abandoned to fulfill a purpose. The purpose of the order and prohibitions of the Shari is either to ensure the slavery of the servants or to remove one of them. The perfect is the one who wants to act in the direction of this purpose and does not mean anything other than the purpose of the Shari. When the legal savings are valid, it is seen that all the disciples pay attention to the cast.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|