Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 4
 Görüntüleme 16
 İndirme 1
Effect of game addiction on reactive-proactive aggression in adolescents
2020
Dergi:  
Annals of Medical Research
Yazar:  
Özet:

Aim: Rapid advances in technology cause children to become acquainted with technological products at an earlier age. Today’s children and adolescents, called the Generation Z, use digital technology effectively. Video game addiction can affect mental health in the next generation of children and adolescents and lead to aggressive behavior. The aim of this study was to identify the effect of game addiction on reactive proactive aggression in secondary education students. Material and Methods: The data of the research, which was patterned by the relational screening method, was collected from secondary education students who attended high schools in Malatya city center. The sample group consists of 192 secondary education students who were randomly selected from within the population. The data of the study was collected through “The Game Addiction Scale for adolescents” and “Reactive-Proactive Aggression Scale (RPAS)”. Independent Groups t test, ANOVA and Linear Regression Analysis were used in the analysis of the data. Results: The study found that gender has a significant effect on reactive proactive aggression. Aggression levels of male adolescents were significantly higher than females. Aggression levels of adolescents in the 10th grade were found to be higher than those of the adolescents in the other grades.Conclusion: According to the research results, game addiction accounts for 53% reactive-proactive aggression. Downloads Download data is not yet available. Article Details How to Cite Emre, O. (2021). Effect of game addiction on reactive-proactive aggression in adolescents . Annals of Medical Research, 27(1), 0085–0091. Retrieved from https://annalsmedres.org/index.php/aomr/article/view/581 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Issue Volume 27 Issue 1 (2020): January Section Original Articles CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0

Anahtar Kelimeler:

null
2020
Yazar:  
0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Annals of Medical Research

Alan :   Sağlık Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.232
Atıf : 293
2023 Impact/Etki : 0.008
Annals of Medical Research