Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 8
THE PICTURES OF JAN VAN EYCK IN FASHION HISTORY ANALYSIS WITH SEMİOTİCS
2019
Dergi:  
Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat
Yazar:  
Özet:

In 15th and 16th centuries, the art of painting is an significant stakeholder in Renaissance art which is rapidly accepted and spread in Europe, especially in Italy. Jan Van Eyck is one of the most important painters especially in Flemish painting in the Renaissance period. Jan Van Eyck created important artpieces by adding natural and architectural elements in Renaissance period to religious works that was created in Gothic period. Semiotics, which began to be discussed in the middle of the 16th century, is a discipline which is perceived as the teaching of analyzing the indicators and the comprehension ability of the human. In semiology, interpretation is important and includes all information and activities of the person who makes sense. In this study, Ronald Barthes' widely accepted semiotics method was used. The garments found in the three works of Jan Van Eyck were examined using the semiotic elements (indicative / denotation, displayed / connation and syntax-string) defined in the Barthes method. The study is a qualitative research and screening model. The study is a qualitative research and screening model. In the research, it is aimed to examine and analyze the indicators in Jan Van Eyck's paintings in terms of fashion history through semiotics. The messages transmitted in the works were evaluated using visual communication, especially in the context of clothing. In the study Jan Van Eyck's paintings that were drawn in the late gothic to early Renaissance period were examined using semiotics in terms of models and cut features of the pattern (fabric, mold, adornment) In the pictures, men, women, children, angel and animal figures, accessories in the interior, and in the interior; architectural details such as armchairs, beds, tables, carpets, flowers, arches, arched columns, stained glass, floor tiles were again examined using semiotics. When the paintings included in the study were examined; It is concluded that it reflects all the features of the periods.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat

Dergi Türü :   Uluslararası

Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat