Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 44
 İndirme 9
Oryantalist Bağlamda William Holman Hunt Üzerine Bir Değerlendirme
2019
Dergi:  
Akdeniz Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

19. yüzyılın ilk yarısında Fransız ve İngiliz gezginler, ‘Doğu/Orient’ olarak tanımladıkları coğrafyanın bilinmeyen bölgelerini keşfetmeye başladılar. Bu keşiflerin sanatta karşılığı ise gerçek ile hayal edilenin yansıtıldığı çok sayıda resmin varlığı olmuştur. Oryantal resimler, genelde çok sayıda yerel renk, egzotik mimari ve kostüm içeren, anlatılan hikâyenin arka planını ve detaylarını oluşturan görsel zenginlikleri nedeniyle ön plana çıkan çalışmalardır. Dönemin öncü gezgin ressamları arasında, farklı yıllarda Türkiye, Filistin, Suriye, Fas ve Mısır’ın da aralarında bulunduğu bölgeye seyahat eden Alexandre-Gabriel Decamps, David Roberts, John Frederick Lewis, Jean- Léon Gérôme ve William Holman Hunt yer almaktadır. Konu ile ilgili tüm literatürde oryantalist ressamlar arasında yer alan William Holman Hunt, Londra’da Royal Akademi’nin Rönesans Dönemi (15 - 16. yüzyıl) eserlerinin kopyasını çalışmak üzerine kurulu idealist eğitim sistemine tepki olarak 1848 yılında bir araya gelen Pre-Raphaelite Kardeşliği’nin (Pre-Raphaelite Brotherhood) (1848-1854) kurucu üyelerinden biridir. Pre-Raphaelite Kardeşliği, 19. yüzyılın ortasında Sanayi Devrimi’nin öncüsü Viktorya İngiltere’sinde büyük değişim ve yıkımların yaşandığı bir dönemde faaliyet göstermiştir. Grup, İngiliz resim tarihinin ilk avand-garde hareketi olarak gösterilen bir sanat topluluğudur. Kardeşlik üyelerinden William Holman Hunt, grupta aktif bir şekilde yer aldığı süre boyunca konusunu edebiyat, din ve sosyal yaşamdan alan çok sayıda resim yapmıştır. Bu resimler grubun, kaynağını doğadan alan ve sembolik nesnelerin varlığı ile didaktik yönü ağır basan çalışmalar olmuştur. Hunt’ın resimleri, Viktoryalı Britanya’da özellikle dini resmin, edebiyatta ve görsel sanatlarda emperyalist genişlemeye ve oryantalizme nasıl bağlı olduğunu göstermek bakımından her zaman ön planda tutulmuştur. Bu çalışmada William Holman Hunt’ın 1854 yılından sonra, özellikle Kudüs, Mısır ve çevresinde gerçekleştirdiği bazı eserleri üzerinden, ressamın temel motivasyonunun ne olduğu üzerinde değerlendirmede bulunulmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

An Assesment Of William Holman Hunt In The Context Of Orientalism
2019
Yazar:  
Özet:

In the first half of the nineteenth century, French and British travelers began to explore the unfamiliar regions of the geography described as ‘Orient’. The artistic response of these discoveries is painting, which is a combination of the observed and the fictional. Oriental paintings are the works that come to the forefront due to its visual richness, which makes up the backdrop and details of the described story, usually includes a lot of local colors, exotic architecture and costume. Among the pioneering travelling artists of the period are those who travel in the different time periods to the region including Turkey, Palestine, Syria, Morocco and Egypt, are Alexandre- Gabriel DECAMPS, David ROBERTS, John Frederick LEWIS, Jean-Léon GEROME and William Holman HUNT. William Holman HUNT, one of the Orientalist painters in all the literature related to the subject, is one of the founding members of Pre-Raphaelite Brotherhood (1848-1854), which came together in 1848, in response to the idealist education system based on the study of the Royal Academy’s copy of the Renaissance Period (15th-16th). The Pre- Raphaelite Brotherhood operated in the mid19th century, when the forerunner of the Industrial Revolution was experiencing major changes and devastation in Victorian England. The group is an artistic community that is shown as the first avant-garde movement of British painting history. William Holman HUNT, a member of Brotherhood, while actively participating in the group, produced a number of major paintings of literature, religion and social life. These pictures are the work that took its source from nature and outstripped the didactic aspect of the existence of symbolic objects. Hunt’s paintings are always pre-screened in Victorian Britain, particularly in religious images, in literature and visual arts, to show how imperalist expansion and Orientalism are connected. In this research, after the year of 1854, especially some of William Holman HUNT’s works, painted in Jerusalem, Egypt and its surroundings, will be evaluated on what is the basic motivation of the painter.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Akdeniz Sanat Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 345
Atıf : 935
Akdeniz Sanat Dergisi