Ahmet Yesevî, Batı Türkistan’ın Sayram kasabasında dünyaya gelmiş, tahsil hayatına Yesi’de Arslan Baba’nın terbiyesinde başlamış, daha sonra Buhara’ya giderek Yûsuf Hemedânî’ye intisap etmiş ardından Yesi’ye dönmüş, vefatına kadar burada irşad faaliyetlerine devam etmiştir. Yesevî’nin irşad faaliyetlerinde kullandığı dil Yeseviliğin geniş bir coğrafyaya yayılmasının etkili olmuştur. Yesevî’nin, ilim ve irşad faaliyetleri ile Türkistan coğrafyasının İslamlaşmasında manevî rehberliği, dinî alanda, Türklerin milli kimliğine yapmış olduğu vurgu, insanlardan ve dünyadan yana beklentisiz yaşaması, kadın ve aile konusuna önem vermesi ve iyi insan yetiştirmesi gibi başlıklar altında ele almak mümkündür. Bu çalışmamızda, Türkistan Coğrafyasının İslamlaşmasında Ahmed Yesevî'nin irşad faaliyetlerinin manevî rehberlik boyutu ele alınacaktır.
He was born in the city of Sayram in Western Turkistan, and began his life in the training of Arslan Baba in Yesi, then went to Bukhara and went to Yûsuf Hemedânî, then returned to Yesi, and continued his activities here until his death. The language used by Yesevî in the Irshad activities has been influential for the spread of Yesevili to a wide geography. It is possible to address the spiritual guidance of Yesevî, his scientific and religious activities and the Islamization of Turkistan geography, the emphasis on the national identity of the Turkish people in the religious field, the unexpected life of people and the world, the attention to the matter of women and family, and the education of good people. In this work, we will discuss the dimension of spiritual guidance of Ahmed Yesevî’s arshad activities in the Islamization of Turkistan Geography.
Alan : Güzel Sanatlar; İlahiyat; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|