Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 5
Algo-AR: Algoritmik Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi İçin Artırılmış Gerçeklik Destekli bir Somut Programlama Aracı Geliştirilmesi
2024
Dergi:  
Bilişim Teknolojileri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın temel amacı, çocukların eğlenirken algoritmik düşünme becerilerini erken yaşta kazanmalarına yardımcı olacak bir eğitim aracı geliştirmektir. Metodoloji, artırılmış gerçeklik (AG), oyunlaştırma ve somut kullanıcı arayüzleri gibi modern teknolojileri ve yaklaşımları birleştirmektedir. Bu uygulamada kodlama bileşenleri, yapboz parçaları şeklinde özel olarak tasarlanmış fiziksel komut bloklarından oluşmaktadır. Uygulama, çeşitli seviyeleri olan üç boyutlu bir oyun ortamı içermekte ve kullanıcının fiziksel komut blokları ile bir algoritma oluşturarak oyun karakterini kontrol etmesi beklenmektedir. Oluşturulan algoritma bir mobil artırılmış gerçeklik uygulaması ile taranmakta ve oyun ortamını kontrol eden koda dönüştürülmektedir. Bu uygulamanın geliştirilmesi sırasında tasarımda dikkat edilen başlıca hususlar basitlik ve erişilebilirlik olmuştur. Tüm tasarım kararları makalede kapsamlı bir şekilde açıklanmıştır. Sonuç olarak, erken yaştaki çocukların algoritmik becerilerini geliştirmek için artırılmış gerçeklik destekli oyunlaştırılmış somut bir programlama aracı önerilmiştir. Uygulama yalnızca bir akıllı telefona ve yazdırılabilir komut bloklarına ihtiyaç duymaktadır. Böylece ucuz, erişilebilir ve eğlenceli bir eğitim aracı geliştirilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Algo-ar: Development Of An Augmented Reality-supported Tangible Programming Tool To Improve Algorithmic Thinking Skills
2024
Yazar:  
Özet:

The main purpose of this study is to develop an educational tool to help children acquire algorithmic thinking skills at an early age while having fun. The methodology combines modern technologies and approaches such as augmented reality (AR), gamification, and tangible user interfaces. In this application, the coding components consist of specially designed tangible command blocks in the form of jigsaw puzzle pieces. The application contains a 3D multi-level game environment, and the user is expected to control the game character by constructing an algorithm with physical command blocks. The constructed algorithm is scanned using a mobile AR application and converted into code that controls the game environment. The major design considerations during the development of this application were simplicity and accessibility. All design decisions were delineated extensively in the paper. In conclusion, an augmented reality-based gamified tangible programming kit is proposed to improve children’s algorithmic thinking skills at an early age. The application requires only a smartphone and printable command blocks. Thus, an inexpensive, accessible, and entertaining educational tool is developed.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Bilişim Teknolojileri Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Fen Bilimleri ve Matematik

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 443
Atıf : 3.304
2023 Impact/Etki : 0.458
Quarter
Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı
Q1
10/122

Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Q1
39/232

Bilişim Teknolojileri Dergisi