Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 8
 Görüntüleme 14
 İndirme 1
The Effect of Computer-Assisted Educational Games on Teaching Grammar
2020
Dergi:  
World Journal of Education
Yazar:  
Özet:

Discussions on how grammar should be taught have continued for decades. Previous studies have reported that today’s students called as Generation Z have shown negative attitudes toward grammar teaching with traditional methods and techniques, and that their academic achievements have failed to meet expectations. Not using methods and techniques that are consistent with the adopted philosophy of education hinders the success of this process. The study investigated the impact of computer-assisted instruction and correspondingly computer-assisted educational games on grammar academic achievement and attitudes toward grammar and Turkish course of students. In this study, a quasi-experimental design based on a quantitative study with a pretest-posttest nonequivalent group was applied. Participants of the study consisted of two classes of 6th grade students studying at a middle school. Computer-assisted educational games were designed and practiced in the experimental group within a 12-week period. For the control group, activities in the curriculum were followed during lessons. Results showed that grammar academic achievement of students between the experimental group in which computer-assisted educational games were practiced and the control group in which the existing curriculum was followed showed a significant difference in attitudes toward Turkish course and grammar on the behalf of the experimental group. Findings demonstrated that this kind of practice in teaching grammar made a significant difference on achievement and attitude of students. In addition, there was a positive, moderate and statistically significant relationship between attitudes toward grammar and Turkish course. Attitudes toward grammar of students determine attitudes toward Turkish course of students.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






World Journal of Education

Dergi Türü :   Uluslararası

World Journal of Education