Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 5
 İndirme 1
Akıl ve Zekâ Oyunları Eğitiminin İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarı Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi
2023
Dergi:  
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmada akıl ve zekâ oyunları oynamanın ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Akıl ve zekâ oyunları son yıllarda özellikle Türkiye Akıl ve zekâ Oyunları Federasyonu’nun gerçekleştirdiği turnuvalarla oldukça popüler hale gelmiştir. Popülaritesinin öğrencilerin zihinsel becerilerini geliştirdiği varsayımına ve telefon, tablet, televizyon gibi ekran bağımlılığı oluşturabilecek araçlara yararlı bir alternatif olarak görülmesine borçlu olduğu düşünülmektedir. Bu konuda yapılan akademik çalışmalar da mevcuttur. Zihinsel beceri gelişiminin anlamlı düzeyde artışı, akademik başarının da artış göstereceği fikrini beraberinde getirmektedir. Bu düşünceden yola çıkılarak kontrollü deneylerle  akıl ve zekâ oyunlarının akademik başarı düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarının akıl ve zekâ oyunları ile ilgili gelecekte yapılacak çalışmalara temel oluşturacağı düşünülmektedir. İlkokul 2. sınıf öğrencilerinin takip edildiği bu deneyde, başarı düzeyi birbirine yakın 10 kişilik deney grubu ve 10 kişilik kontrol grubu seçilmiştir. 4 ay süren araştırma sürecinde akıl ve zekâ oyunları oynamanın akademik başarıyı anlamlı ölçüde arttırdığı görülmüştür. 

Anahtar Kelimeler:

Review of the Impact of Intellectual and Intellectual Games Education on Primary School Students' Academic Success Level
2023
Yazar:  
Özet:

This study aims to study the impact of playing mind and intelligence games on primary school students’ academic achievements. Mind and intelligence games have become very popular in recent years, especially with the tournaments held by the Federation of Mind and Intelligence Games in Turkey. It is believed that popularity is due to the assumption that students develop their mental skills and to be seen as a useful alternative to tools that can create screen addiction such as phone, tablet, TV. Academic studies on this issue are also present. A significant increase in the development of mental skills brings the idea that academic success will also increase. The aim of this thought is to study the impact of mind and intelligence games on academic success levels through controlled experiments. It is believed that the results of this study will be the basis for the work to be done in the future on the game of mind and intelligence. In this experiment, the second-class students were followed, the success level was selected by a experiment group of 10 people and a control group of 10 people. During the four-month research process, it has been found that playing mind and intelligence games significantly increased academic success.

Anahtar Kelimeler:

Investigation Of The Effect Of Mind and Intelligence Games Education On The Academic Achievement Levels Of Primary School Students
2023
Yazar:  
Özet:

In this study, it is aimed to examine the effect of playing mind and intelligence games on the academic success of primary school students. Mind and intelligence games have become very popular in recent years, especially with the tournaments organized by the Turkish Mind and Intelligence Games Federation. It is thought that it owes it to the fact that it is seen as a useful alternative to devices such as tablets and televisions that can cause screen addiction. There are also academic studies on this subject. Based on this idea, it was aimed to examine the effect of mind and intelligence games on the level of academic achievement with controlled experiments. It is thought that the results of this study will form the basis for future studies on mind and intelligence games. The experimental group and the control group of 10 people were selected. It was observed that playing mind and intelligence games significantly increased academic achievement during the 4-month research period.  

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 616
Atıf : 2.038
2023 Impact/Etki : 0.168
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi