Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 19
 İndirme 1
Action as the basis for an aesthetics of ludic Ssbjectivity
2019
Dergi:  
Intexto
Yazar:  
Özet:

Abstract The relevance of recognizing the sense of agency as being fundamental to the player’s experience of engaging with the gameworld has often been pointed out. In this paper, I wish to examine the idea of action being constitutive of the player’s in-game self, that is, the sense of who she is in relation to the gameworld. To this end, the observation concentrates on games in which the player is embodied in the gameworld in the form of a single playable figure, establishing an embodied ludic subject-position from which the player acts out a ludic subjectivity. In order to ground the analysis into the enactment of ludic subjectivity, the first step focuses on the conceptuality of the relation between action and the subject. The identification of a conceptual schema within which to tackle this question paved the way to approaches to action both within the tradition of analytic philosophy and within continental philosophy. Following this path, the paper makes the case that the experiential structure of digital gameplay, organized around the interplay between a perspective internal to the gameworld – that of the ludic subject-position – and a distanced, external perspective, allows for the player’s enactment of ludic subjectivity to itself be brought into view, structuring an aesthetics of ludic subjectivity that is inseparable from – and, indeed, consequent to, the player’s taking-action in the gameworld.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Dergi:  
Intexto
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Intexto

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 791
Intexto