Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 6
The Views and Adoption Levels of Primary School Teachers on Gamification, Problems and Possible Solutions
2020
Dergi:  
Participatory Educational Research
Yazar:  
Özet:

In this research, it is aimed to determine the ideas of primary school teachers about the concept of gamification, the elements of gamification they use, the criteria they take into consideration while using the elements of gamification, the reasons for using them in gamification, the problems they face when using gamification and solutions to these problems. Phenomenology design, a qualitative research design is referred to in the research. The participants of the research consist of twelve primary school teachers who work at different schools and who teach different grades. In this research, semi-structured interview form, which was prepared by the researchers as a data collecting tool was used. The data acquired from the interviews done with the participants, was analyzed through content analysis. According to the results of the research, it was determined that majority of the primary school teachers perceive the concept of gamification as an educational game. Badges and leader boards were determined as the mostly used elements of gamification by primary school teachers. It was observed that the foremost criteria that primary school teachers consider while using the elements of gamification were reading books, starting reading at the first grade and success level in the lessons. Improving the success of the students and increasing their motivation in lessons were determined as the reason for using gamification elements. The foremost problem that primary school teachers face while the using gamification elements is the over-competitive behavior occurring amongst the students. As the second, the problem of regression in the students whose levels are low is stated. As for solving the problems faced, using the gamification elements taking into consideration some other actions- not success in lessons- is determined to be the most effective solution.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Participatory Educational Research

Dergi Türü :   Uluslararası

Participatory Educational Research