Kur’an-ı Kerim’in kelimelerindeki okunuş ihtilafları olarak genel olarak tanımlayabileceğimiz kıraat ilmi, tefsir, fıkıh, Arapça vb. İslamî İlimlerle ilişkilidir. Özellikle anlam boyutuna kazandırdığı zenginlik açısından bu ilişkinin en çok tefsir bilim dalıyla olduğu aşikârdır. Kıraat ilminin daha çok usûl kısmıyla ilgili olan imâle, sıla, idğam vb. değişik fonetik uygulamalarının Kur’an kelimelerinde herhangi bir şekilde anlam farklılığına yol açtığı söylenemez. Bunun dışında kelime formlarındaki değişikliklerin yani ferşî farklılıkların anlama etkisi olduğu gibi hüküm açısından değişiklik görüşlerin ortaya çıkmasına tesir etmiştir. Farklı fıkhî mezheplerin görüşlerine bu husus yansımıştır. Kur’an-ı Kerim’in 21. sûresi olan Enbiyâ Sûresi’ndeki âyetlerde bulunan bazı kelimelerde de bu farklılıklar göze çarpmaktadır. Daha çok kıraat imamlarından Hamza (ö. 156/773) ve kıraat râvilerinden Verş (ö. 197/812), Halef(ö. 229/844) ve Hallad’ın(ö. 220/835) bu farklılıkları okuyuşlarına yansıttıkları görülmektedir. Makalemizde Kur’an-ı Kerim’in âyetlerinde bulunan bu değişik kıraat tercihlerinin anlama etkisinin ne ölçüde olduğu görülecektir. Bu vesileyle Enbiyâ Sûresi örneğiyle Kıraat ilminin İslamî İlimlere özellikle de tefsir ilmine katkısının boyutları belirlenmeye çalışılacaktır.
The Qur’an can be defined as the contradictions of reading in the words of the Qur’an in general, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Arabic, etc. It is related to Islam. Especially from the point of view of the wealth it gives meaning, it is clear that this relationship is the most interpretative branch of science. It is the most important part of the world, the most important part of the world, the most important part of the world, the most important part of the world, the most important part of the world, the most important part of the world. It cannot be said that the different phonetic practices in the Qur’an words in any way lead to meaning differences. In addition, the changes in the word forms, such as differences in terms of understanding, have led to the appearance of opinions. This has been reflected in the opinions of the various philosophers. The Qur’an is the 21st. In the words of the Qur’an, the Qur’an says that the Qur’an is the word of the Qur’an, and the Qur’an is the word of the Qur’an. And more than the worshippers (the worshippers). 156/773 and from the cracks of the cracks. 197/812), Halef 229/844) and Hallad 220/835) these differences are reflected in their readings. In our article, we will see how much the influence of these different currents in the Qur’an’s verses will be. For this reason, the example of the Enbiya Sûra will be determined by the extent of the contribution of the Qur’an to the Islamic Religion, especially to the interpretation of the Qur’an.
Field : İlahiyat
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|