Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 27
 İndirme 4
 Sesli Dinleme 1
2000’ler Türk Sineması’nda Güvenliği Okumak
2021
Dergi:  
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Filmler, diziler, müzikler, bilgisayar oyunları, kitaplar, dergiler, karikatürler, eğlence yerleri gibi sayısız ürünle gündelik hayatla iç içe olan popüler kültür, özellikle 2000’li yıllardan itibaren Uluslararası İlişkiler (Uİ) disiplininde de kendine yer bulmakta, toplumlar arası ilişkilere, ülkelerin dış politikalarına ve küresel siyasete mercek tutan bir çalışma alanı olarak önem kazanmaktadır. Bu alanda yapılan çalışmaların artmasıyla Popüler Kültür ve Dünya Siyaseti (Popular Culture and World Politics, PCWP) başlığında bir araştırma ajandasının oluşmaya başladığı görülmektedir. Bununla birlikte, Uİ disiplininin bir alt alanı olan güvenlik çalışmalarında popüler kültür konusu yeteri kadar ilgi görmemektedir. Genel olarak literatürdeki bu eksiklik Türkiye’deki Uİ çalışmalarında da hissedilmekte, popüler kültürün Türkiye siyasetindeki yeri, temsili, siyaseti şekillendirmesi ve etkilemesi nadir olarak çalışılmaktadır. Popüler kültürün siyasetin, özellikle güvenlik siyasetinin hem yansıması hem de yansıtanı olduğu varsayımıyla yola çıkan bu çalışma, önemli bir popüler kültür ürünü olan ve son dönemde ciddi değişiklikler gösteren Türk Sineması’nı temel alarak, 2000’ler Türk Sineması’ndaki güvenlik algı ve temsilini ele almaktadır. Bu dönemden örnek olarak seçilen filmlerin güvenlik çalışmalarında temel olarak sorulan kimin güvenliği ve hangi tehditler sorularına nasıl cevaplar verdiği, bu filmlerin nasıl bir güvenlikleştirme ve güvenlik-dışılaştırma temsili yaptığı, söylem analizi yöntemlerinden biri olan Çoklu Model Eleştirel Söylem Analizi kullanılarak analiz edilmiş ve bu filmlerdeki metinsel ve görsel söylemin güvenlikle ilişkisi incelenmiştir. Sonuçta, bu çalışma son dönem Türk Sineması’nın Türkiye’deki güvenlik ilişkileri, süreçleri ve olaylarından bağımsız olmadığını, dolayısıyla Türkiye’deki güvenlik siyasetini ve tehdit algılarını yansıttığını göstermektedir.

Anahtar Kelimeler:

2000s in the Turkish Cinema
2021
Yazar:  
Özet:

The popular culture, which is incorporated into daily life with numerous products, such as films, series, music, computer games, books, magazines, cartoons, entertainment sites, especially since the 2000s, has also found its place in the International Relations (IU) discipline and has gained importance as a field of study that focuses on intercommunal relations, foreign policies of countries and global politics. With the growth of the work in this field, a research agenda entitled People's Culture and World Politics (PCWP) has begun to form. However, the popular culture subject is not interested enough in security studies, which are a sub-space of AI discipline. In general, this deficiency in literature is also felt in the UI studies in Turkey, the place, representation, political shaping and influence of popular culture in Turkey is rarely studied. This study, which starts with the assumption that popular culture is both a reflection and a reflection of politics, especially security policy, is based on the Turkish Cinema, which is an important popular culture product and has shown serious changes in the recent period, the perception and representation of security in the Turkish Cinema of the 2000s. From this period as an example, the safety of the films chosen in the safety studies was fundamentally questioned and how the threats answered the questions, how the films represented a security and security-discovery, the multi-model critical speech analysis, which is one of the methods of speech analysis, was analyzed using and the relationship between the text and visual speech in these films and the security. After all, this study shows that the recent Turkish Cinema is not independent of the security relations, processes and events in Turkey, and therefore reflects its security policy and threat perceptions in Turkey.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 739
Atıf : 2.819
2023 Impact/Etki : 0.611
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi