Bu makalede moderniteden başlayarak günümüze kadar gelen süreç içerisinde tüketim kavramı, sanatsal açı temel alınarak yenidünya düzeninde küreselleşme ve neo liberal etkisellikteki politikalar üzerinden dönemsel okumalarla betimlenmiştir. Yaratılan yeni kapitalist tüketim modelinde bilişsel ve dijital uzamlar üzerinden iletişimsel medya temelli bir yapılanma ile tüketimin kapitalist bir sömürü aracı olarak biçimlendirilmeye çalışıldığı görülmüştür. Bu çalışmada tüketim kavramının etkilerinin sanat ile olan ilişkisi modernizmden başlayarak post sanat hareketleri ve pop sanatı oluşumu ile olan bağı irdelenmiş, 70’lerden sonra tüketimin ekolojik sorunlara dolaylı yansımaları araştırılmıştır. Çalışmada Chris Jordan, Andreas Gursky ve Mary Ellen Carroll adlı sanatçıların tüketim kavramını doğrudan ya da dolaylı olarak kullandıkları malzemelerle nasıl ve ne amaçla ifade ettikleri irdelenmiş, güncel malzemeler üzerinden sanat yapma pratiklerinde elektronik ve dijital tüketimin etkilerinin günümüz popüler kültüründe yeni tüketim modelindeki bir düzen simgelemi olduğu ifade edilmeye çalışılmış ve bunlar yapılırken elektronik tüketimin günümüzde kapladığı etki alanı ve ekolojiyle olan etkileri güncel kavramlar üzerinden dijital çıktıların biçimsel ifade şekilleriyle irdelenmiştir.
In this article, the concept of consumption in the process from modernity to today is depicted by periodic readings on the basis of the artistic perspective of globalization in the new world order and the policies in the neo-liberal influence. In the newly created capitalist consumption model, it has been seen that through the cognitive and digital extensions, a communication media-based structure has sought to form consumption as a means of capitalist exploitation. In this study, the relationship between the effects of the consumption concept and art began with modernism and the link between post-art movements and pop art formation, and after the 70s, the indirect reflections of consumption to ecological problems were studied. In the study, Chris Jordan, Andreas Gursky and Mary Ellen Carroll attempted to express how and for what the artists expressed the consumption concept directly or indirectly with the materials they use, the effects of electronic and digital consumption in the artwork practices through the current materials were a symbol of order in the new consumption model in today's popular culture, and while they were done, the effects of electronic consumption covered today's impact area and ecology were reflected in the formal expressions of digital output through the current concepts.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|