Türk kültürü, barındırdığı şahsiyetler bakımından oldukça zengindir. Nicelikteki bu zenginlik, nitelikte de kendini göstermektedir. Bunun en büyük örneklerinden biri Nasreddin Hoca’dır. Nasreddin Hoca, Türk kültürünün temsil gücü yüksek, ünü dünyaya yayılmış bir karakteridir. Bir kültür hazinesi olan Hoca, Anadolu’nun aynası niteliğindedir. Bu özelliği, kültürümüzü taşıyıp gelecek nesillere aktaracak olan çocuklarımızla Hoca’nın tanışıklığını gerekli kılmaktadır. Günümüzde bu gerekliliği, çocuklar için oldukça popüler hale gelen çizgi filmler yerine getirmektedir. Araştırmamızda milli kültürümüzün evrenselleşmiş karakterlerinden biri olan Nasreddin Hoca’nın konu edildiği çizgi filmler belirlenerek, incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel yaklaşımla ele alınmış, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla Nasreddin Hoca’nın hangi çizgi filmlerin kahramanı olduğu, bu çizgi filmlerde Nasreddin Hoca’nın hangi fıkralarına yer verildiği, çizgi filmlerde sunulan karakteri ve kendisiyle özdeşleşmiş fıkralarıyla ne kadar örtüştüğü belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda Nasreddin Hoca ile ilgili geçmişte birçok çizgi film yapıldığı, çoğu çizgi film senaryosunun Hoca’nın fıkralarından oluştuğu, günümüzde Nasreddin Hoca’nın dönüşüme uğrayarak fıkralarından bağımsız bir karakter olarak çizgi filmlerde yer aldığı ve genel anlamda Hoca karakterine sadık kalındığı gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
The Turkish culture is quite rich in terms of the personalities it hosts. The wealth of this kind shows itself in quality. One of the greatest examples of this is Nasreddin Hoca. Nasreddin Hoca is a high representative power of Turkish culture, a reputation spread to the world. Hoca, a treasure of culture, is the mirror of Anadolu. This feature requires Hoca’s familiarity with our children who will carry our culture and transmit to the future generations. Today, this requirement is fulfilled by cartoons that are becoming quite popular for children. In our research, one of the universalized characters of our national culture, Nasreddin Hoca’s cartoons were identified, tried to study. The research has been addressed by the quality approach, the document examination method has been used. For this purpose, it was attempted to determine which cartoons Nasreddin Hoca was the hero, which jokes of Nasreddin Hoca were placed in these cartoons, how much the character presented in the cartoons and how much it was matched with the jokes identified with him. The research has found that many cartoons were made in the past about Nasreddin Hoca, most of the cartoons are made up of Hoca's jokes, that today Nasreddin Hoca has become a character independent of his jokes and is generally faithful to Hoca's character.
Alan : Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|