Bu makale, Sovyetlerin “Doğunun Kadınları” ile ilgilenme şeklini incelemeyi ve oryantalizmin erken dönem Sovyet eğitim ve kültür ürünlerindeki varlığını incelemeyi amaçlamaktadır. 1920-30'lardan itibaren Kafkasya'da, Azerbaycan örneğinde kadınların özgürleşmesine odaklanarak, Rus dilinde “Doğunun kadınlarının” nasıl farklı malzemelerle inşa edildiğini araştırmaktadır. Kafkasya'da “uysal müslüman kadınlar” ve kadınların özgürleşmesine ilişkin bilgilerin yurt dışına nasıl yayıldığını da merak ediyorum. Bunu yapmak için, makale Kafkasya ve Azerbaycan'daki kadınlara adanmış Sovyet yayınlarını ve filmlerini analiz etmektedir. Çalışma, Çarlık rejiminin sömürge siyasetinin eleştirisine rağmen, Sovyet kültürel üretiminin birçok oryantalist klişeyi ve kinayeyi koruduğunu gösteriyor. Azerbaycan'da kadınların “mazlum,“ köle ”ve“ gölgeler ”olarak sunulması, bir bütün olarak Rusların ve özellikle Rus kadınlarının daha özgür ve daha modern olarak inşa edilmesine katkıda bulunmuştur. Said'e göre, "biz" Avrupalıları "Avrupalı olmayanlara karşı" tanımlamak (1996, 7) Rusya ve Rusların "Batı" imajını üretmek için önemli bir mekanizmadır. Analiz edilen materyaller, Kafkasya'daki "geri kadın" hakkındaki anlatının yalnızca Sovyet halkını Sovyet devletinin önemli özgürleştirici misyonu hakkında ikna etmek için değil, aynı zamanda devletin “Batı” ve “Doğu”daki imajını iyileştirmek için de önemli olduğunu göstermektedir. Nitekim Sovyet özgürleştiricileri, “Sovyet dostlarının” yayınlarında, sömürgeciliğe karşı savaşan ve aynı zamanda “Batılı” ülkelerinkine benzer bir uygarlık misyonu gerçekleştirenler olarak tanımlanmıştır.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|