Elektronik spor, çevrimiçi oyun ve karşılaşmalarla birlikte fiziksel olarak düzenlenen etkinlikleri de kapsayan çok boyutlu bir kavramdır. Elektronik spor izleyicilerinin yakından takip ettikleri etkinlikler, ev sahibi şehirlere sosyal ve ekonomik açıdan önemli katkılar sağlama potansiyeline sahiptir. Etkinliklere katılan izleyiciler, diğer tüm turistler gibi konaklama, yeme-içme, ulaşım, eğlence imkanlarından yararlanmaktadır. Bu durum elektronik spor etkinliklerinin turizm sektörü açısından değerlendirilmesini gerekli kılmaktadır. Çalışma, elektronik spor izleyicilerinin bir turizm faaliyeti olarak elektronik spor etkinliklerine katılmaya ilişkin görüşlerinin tespit edilmesine odaklanmaktadır. Çalışmanın verileri, Twitch canlı yayınlarını takip eden 397 izleyiciden anket tekniğiyle elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların, %68,3’ünün elektronik spor etkinliklerine katılmayı planladıkları ve %84,9’unun etkinliklerin düzenlendiği bölgedeki ilgi çekici mekanları ziyaret etme niyetinde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların %85,6’sı elektronik spor etkinliğinde diğer izleyiciler ve katılımcılarla sosyal etkileşimi önemli gördüklerini belirtmişlerdir.
Electronic sports is a multi-dimensional concept that also covers physically organized activities along with online games and matches. The events closely followed by electronic sports viewers have the potential to make significant social and economic contributions to host cities. The viewers who participate in the events take advantage of the accommodation, food and drinking, transportation, and entertainment facilities, like all other tourists. This makes it necessary to evaluate electronic sports activities from the point of view of tourism sector. The study focuses on identifying the views of electronic sports viewers about participating in electronic sports events as a tourism activity. The data of the study was obtained by the survey technique from 397 viewers who followed Twitch live broadcasts. According to the results of the study, 68.3 percent of participants were planning to participate in electronic sports events and 84.9 percent were planning to visit attractions in the area where the events were organized. In addition, 85.6% of participants said they consider social interaction with other viewers and participants important in the electronic sports event.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|