Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 14
 İndirme 2
Kur’an’da Müteşâbih Âyetler: Irak Hanefîlerinin Konuya Yaklaşımının Teolojik Arkaplanı
2022
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Kuran ilk muhatabı olan Arapların diliyle nazil olmuştur. Kuran’ın dili, açık ve anlaşılır bir Arapçadır. Kuran’ın açıklığı ve anlaşılırlığı, pek çok ayette vurgulanmıştır. Ancak Kuran’daki ayetlerin hepsi açıklık ve anlaşılırlık açısından aynı düzeyde değildir. Bu yüzden Kuran’da anlaşılması için herhangi bir delile ihtiyaç duyulmayan ayetler olduğu gibi anlaşılması için izaha ihtiyaç duyulan ayetler de vardır. Ayetler arasındaki bu ayrım, Al-i İmran süresinin 7. Ayetinde şöyle ifade edilmiştir: “Sana Kitab'ı indiren O'dur. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de müteşâbihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşâbih âyetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek pâyeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar.” Ayetin yorumundaki farklılıklar müteşabihatın anlaşılmasını bir problem olarak gündeme getirmiştir. Bazı alimlere göre müteeşabih ayetlerin manasını Allah’tan başka kimse bilemez. Bazı alimlere göre ise müteşabih ayetlerin manasını ilimde rüsuh sahibi olanlar da bilir. Kelam ilmiyle yoğun bir ilişki içerisinde olan bu tartışma, coğrafi bir ekolleşmeyi de beraberinde getirmiştir. Gerek sahâbe ve gerekse tâbiîn döneminde hakim görüş, ilimde rüsuh sahibi olanların müteşâbih âyetlerin anlamlarını bilmelerinin mümkün olduğu yönündedir. Sahâbeden hiç kimse kendisine anlamı sorulan bir âyetle ilgili olarak Allah’tan başka kimsenin bilemeyeceğini ifade etmemiştir.Bu yaklaşım Irak gibi heterojen toplumsal yapıya sahip bölgelerde özellikle Hanefîler arasında güçlü bir destek bulmuştur. Zira gayri müslimlerle kurulan diyaloglarda akıl, her zaman üzerinde uzlaşılan ortak paydayı temsil etmiştir. Kur’an’da manasını Allah’tan başka kimsenin bilmedği âyetler olmasının ise akli bir zeminde isbatının zor olduğu tartışma götürmez bir gerçektir.

Anahtar Kelimeler:

In the Qur’an, the theological background of the approach of the Iraqi Hanifists to the subject
2022
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

The Qur’an was first revealed in the Arabic language. The language of the Qur’an is a clear and clear Arabic. The Qur’an is clear and clear in many verses. But not all the verses in the Qur’an are equal in terms of clarity and understanding. Therefore, there are also signs that need explanation to be understood in the Qur’an, such as the signs that do not require any evidence to be understood. This is the distinction between the signs, the Al-I-Imran period. It is said in the Qur’an: He is the one who has revealed the Book to you. Some of his (the Qur’an) signs are great, these are the Book. The Essential and the. And the others are pleasant. Those who are curved in their hearts, follow the signs in it to make it fit and to make it fit. The D They are cold. But only Allah knows His commandment. Those who reach the highest level in the knowledge say: We have believed in him; he is all from our Lord. Only those who think will understand. “The differences in the interpretation of the Qur’an have brought the understanding of the compassion as a problem. There is no one who knows the meaning of the Qur’an except Allah. Some of them know the meaning of the Qur’an, and those who know the meaning of the Qur’an. This discourse, which is in a strong relationship with Kelam knowledge, has brought together a geographical ecologism. The knowledge of the knowledge of the knowledge of the knowledge of the knowledge of the knowledge of the knowledge of the knowledge of the knowledge of the knowledge of the knowledge. No one from the Sahâbâden has said that no one will know anything but Allah about the meaning of the Qur’an, and this approach has found strong support in the areas with heterogeneous social structure, especially among the Hanefîs. In the dialogues established with non-Muslims, the mind has always represented the common share agreed on. In the Qur’an, the meaning of the Qur’an is not known by anyone other than Allah, but it is a difficult argument in a reasonable land.

Anahtar Kelimeler:

On Mutashabihat Al-quran: Theological Background Of The Approach Of The Iraqi Hanafis To The Subject
2022
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

God revealed the Quran in the language of the Arabs, who were its first addressees. It has a simple, clear, and easy-to-understand language. However, not all verses are at the same level with regard to clarity and intelligibility. Some verses do not need an explanation to be understood, as well as verses that need. The Quran expressed this distinction between verses: “He it is who has bestowed upon thee from on high this divine writ, containing messages that are clear in and by themselves -and these are the essence of the divine writ- as well as others that are allegorical. Now those whose hearts are given to swerving from the truth go after that part of the divine writ which has been expressed in allegory, seeking out (what is bound to create) confusion, and seeking (to arrive at) its final meaning (in an arbitrary manner); but none save God knows its final meaning. Hence, those who are deeply rooted in knowledge say: We believe in it; the whole (of the divine writ) is from our Sustainer -albeit none takes this to heart save those who are endowed with insight.” (Al-Imran 3/7). The differences in the interpretation of the verse have led to discussions about the understanding of mutashabih. According to some scholars, no one knows the meaning of mutashabih verses except God. Some said that those well-grounded in knowledge understand the mutashabih verses. This discussion, which is in an intense relationship with the word, has caused a geographical echo.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Turkish Studies

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 12.054
Atıf : 46.432
2023 Impact/Etki : 0.276
Turkish Studies