Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 11
 İndirme 1
PEYAMİ SAFA’NIN GÜN DOĞUYOR PİYESİNDE ANLATICI VE ANLATIM TEKNİKLERİ
2022
Dergi:  
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi E-Dergisi
Yazar:  
Özet:

Türk edebiyatında romancı kimliğiyle ön plana çıkan Peyami Safa, Gün Doğuyor (1938) adlı tek piyesi ile tiyatro türünde de eser vermiştir. Yazarın bu alanda başka eser vermemesi sebebiyle bu eseri geri planda kalmıştır. Ayrıca tiyatro genel olarak bir sahne sanatı olarak kabul edildiği için tiyatronun edebî boyutu üzerine hazırlanan çalışmalar diğer edebî türlere kıyasla daha azdır. Tiyatronun edebî olarak incelendiği çalışmalarda anlatıcı unsurunun irdelenmesi de son yıllara kadar büyük ölçüde ihmal edilmiştir. Makalemizde Peyami Safa’nın bu eseri anlatıcı ve anlatım teknikleri bağlamında incelenecektir. Böylelikle hem Peyami Safa’nın tiyatro yazarlığı yönüne eğilerek yazar hakkındaki çalışmalara hem de tiyatronun edebî bir tür olarak incelendiği çalışmalara anlatıcı unsuru ve anlatım teknikleri bağlamında katkıda bulunmayı amaçlamaktayız.

Anahtar Kelimeler:

The Narrator and Narration Techniques Of Peyami Safa’s Play Gun Doguyor
2022
Yazar:  
Özet:

Peyami Safa, who comes forword with his novelist identity in Turkish literature, gave work at the type of theatre too with his only play Gün Doğuyor (1938). For the reason of the writer had no other works at this type, this work of him falls behind. Besides, since the theatre is known as a stage of art, the works that were mad efor the theatre’s literary extent lacks of when compared with the other literary types. The examination of the factor of narrator in the works that the theatre is examined as literature has been ignored mostly since the last years. This work of Peyami Safa will be examined through the narrator and narration techniques in our article. By this way, we aim at contributing both to the studies about the author by leaning to Peyami Safa’s theater authorship aspect and to the works that theater is examined as a type of literature in the context of narrator factor and the narration techniques.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi E-Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 166
Atıf : 195
2023 Impact/Etki : 0.049
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi E-Dergisi