Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 6
A Previously Unknown Ecce Homo by Nikola Lazanić in Italy
2020
Dergi:  
Ars Adriatica
Yazar:  
Özet:

Nikola Lazanić, born on the island of Brač, is the most important late Renaissance sculptor in Croatia. His sculptural opus includes only three signed works. The earliest is a relief stone altarpiece from 1578 with a Madonna with the Child and St Peter and Paul in the church of St Peter in Nerežišće on the island of Brač. From 1581 to 1584, the master was active in Rome, and in 1589 in Dubrovnik, where he produced his two anthological statues, St Blaise and St Jerome, for the old church of the city’s patron saint. Nikola was also a painter, so in 1591 he took an apprentice whom he pledged to teach sculpture and painting for ten years. The last mention of the master is a signed altarpiece painted in 1593 for the Chiesa dei Carmini in Bitonto. This paper focuses on a previously unknown stone bust of Christ with a crown of thorns – Ecce Homo. It is located outside of its original context, in the garden of the parish house in Noventa Padovana, in the eastern suburbs of Padua. The bust bears the master’s signature: NICvs . LASANEVS . F. It is hypothetically dated to the ninth decade of the 16th century, when the master supposedly stayed in Venice and Veneto. Also, the author suggests a possible pictorial model for Lazanić’s work, an engraving based on Titian’s Ecce Homo, printed in Venice in the third quarter of the 16th century.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Ars Adriatica

Dergi Türü :   Uluslararası

Ars Adriatica