Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların oyun eğilimlerinin ve konsantrasyon düzeylerinin dijital oyun oynama sürelerine göre incelenmesidir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemi doğasına uygun olarak planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılının birinci yarıyılında Ankara il merkezinde MEB bağlı resmi bağımsız anaokullarına devam eden 60-72 aylık 442 çocuk, ebeveyn ve çocukların öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada dört farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Kullanılan veri toplama araçları sırasıyla Kişisel Bilgi Formu, Dijital Oyun Oynama Süresi Kayıt Formu, Çocuklar için Oyun Oynama Eğilimi Ölçeği, Beş Yaş Çocuklar için Frankfurter Konsantrasyon Testidir. Veri toplama araçlarına ait geçerlik ve güvenirlik bilgilerine makalede yer verilmiştir. Araştırmanın sonucunda, çocukların dijital oyun oynama sürelerine göre oyun oynama eğilimi ve konsantrasyon düzeylerinde anlamlı farklılaşma tespit edilmiştir. Anlamlı farklılığın yönü incelendiğinde daha kısa süre dijital oyun oynayan çocukların lehinedir. Dijital oyun oynama süresi arttıkça oyun çocukların oyun oynama eğilimi ve konsantrasyon becerisi puanı düştüğü görülmüştür.
The aim of this study is to study pre-school children's game trends and concentration levels based on digital gameplay times. This research is planned and carried out in accordance with the nature of the quantum research method. The research has used a screening model. The study’s work group, in the first half of the 2019-2020 educational year, was formed by teachers of 442 children, parents and children of 60-72 months, continuing to the official independent maternal schools associated with MEB in the center of Ankara province. Four different data collection tools were used in the study. The data collection tools used are, respectively; Personal Information Form, Digital Game Time Registration Form, Game Play Trend Scale for Children, Frankfurter Concentration Test for Children of Five Years. The information on validity and reliability of the data collection tools is included in the article. The study found significant differences in the gameplay tendency and concentration levels of children according to the digital gameplay times. When the direction of meaningful difference is studied, it is the legacy of children who play digital games for a shorter time. As the digital gameplay time increases, the gameplay tendency and concentration skills of the children have decreased.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|