Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 30
 İndirme 9
HALKA ÖNDERLİK EDEN ÖZGÜRLÜK: ALEGORİ, EDEBİYAT VE GERÇEKLİK
2018
Dergi:  
Art-Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Liberty Leading the People of French Romantic artist Eugéne Delacroix (1798-1863) presents allegory and reality together. It is also related to literature. In this study, the figures in the painting were examined one by one to try to find links with allegory, reality and literature. This painting shows the day of the July Revolution of 1830, when the most violent conflict took place in Paris around the Hotel de Ville. However all the sources referring to this painting indicate that this image is an allegory. The reason for that is the figure of Liberty leading with the flag of France. In this figure, the goddess of Liberty of the 1789 revolution, the powerful female image of Barbieri's poem La Curée and the revolutionary Anne-Charlotte are all together. Although different identities -like the artist himself or Etienne Arago,a writer and politician-, were suggested for the figure with a top hat representing the bourgeois class in the painting, this figure allegorizes working class, not the bourgeois class hiding in fear during the conflicts, as in Barbieri's poem. Also, the figure of the street child in the painting represents the children who have really participated in the 1830 revolution and even became a source of inspiration for literary work. Victor Hugo (1802-1885) immortalized him in the novel of Les Miserables in the name of Gavroche.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Art-Sanat Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 416
Atıf : 621
Art-Sanat Dergisi